Til deg som trenger header/logo

Leter du etter et spesielt script eller trenger hjelp for å få laget grafikk eller lignende, post ønskene dine her.

Til deg som trenger header/logo

Innlegg csm-101 » 15.05.2004 3:16

Det er mange som ønsker hjelp til å få laget en header eller logo. Dette er det mange her på forumet som kan bistå med, men for å kunne hjelpe - er det viktig at du gir oss så mye informasjon som mulig.

- Husk på at det alltid er lettere å være kreativ innenfor gitte rammer. Prøv derfor alltid å forklare så mye som mulig hva du er ute etter. Forteller ikke du oss hva du vil ha, må vi finne det ut - dette tar tid og vi kan fort ende opp med noe annet enn du tenkte deg. Dette er bortkastet tid for alle.

- Det er forskjell på header og logo. En header er et langt bilde som ofte strekker seg over hele siden og ligger øverst på siden. Headere kan ha grafiske elementer i bakgrunnen og kan være mer som et bilde. En logo er kort fortalt et symbol og tekst - ikke mer.

- Følgende punkter er også til stor hjelp om du beskriver:
    - Hva vil du at headeren/logoen skal formidle?
    - Hvordan type nettside skal den vises på?
    - Hvilke mennesker er i målgruppen? Hvem kommer til å besøke siden?
    - Hvilken størrelse/format trenger du?

Eksempel på dårlig forespørsel:
Jeg trenger en logo, eller header eller hva det nå heter. Den skal være kul - ikke sånn kjip. Jeg må like den! Og jeg trenger den om 10 minutter.. Den må være bra designa.

Eksempel på en god forespørsel:
Jeg trenger en header til siden vår.

Siden er en fanside for playstation2 og skal handle om denne konsollen, både teknisk og hvilke spill som finnes. Jeg regner med at det stort sett er gutter i alderen 15-25 som kommer til å besøke siden.
Jeg har funnet noen fine bilder, som jeg gjerne vil ha med på et eller annet vis (trenger ikke bruke alle). De finner du her (link med URL).
Det skal stå "ps2 world" på den og den må være 650 piksler bred og 100 piksler høy.
Dere kan se på min foreløpige side her (link med URL) og prøv gjerne å lage noe som passer til fargene på denne siden.
Det skal være en seriøs side, men allikevel litt "sprek" - lag heller en litt morsom sak, enn en som ser altfor seriøs ut. Mye farger er bra, men den må passe til siden...

Formålet med denne posten er å prøve å bidra til at forumet blir mer effektivt og at vi får hjulpet hverandre på en best mulig måte. De som trenger en header eller logo, vil jo gjerne ha noe som er så fint som mulig og det vil de som hjelper også - derfor er det viktig å være klar på hva man vil ha, slik at man ikke kaster bort sin egen og andres tid unødvendig.

Denne listen over ting som bør taes med, kan garantert forbedres og formuleres bedre og det vil jeg gjerne ha tilbakemelding på. Er det ting jeg har glemt, ting jeg har forklart krøkkete osv? Kommentarer mottas med takk.
hvis ikke dette var et flåsete innlegg, vet ikke jeg!
csm-101
Medlem

Re: Til deg som trenger header/logo

Innlegg lkm1989 » 20.08.2011 14:29

Det burde vel også presiseres at profesjonelle logoer, websider osv. ikke kommer gratis. At skal man ha et seriøst oppdrag kan man ikke forvente og få det gratis eller til noen få hundrelapper.
lkm1989
Medlem

Gå til Ønskes

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester