Er dette en bra måte å lure Google på?

Diskuter søkemotoroptimalisering (SEO), markedsføring, e-handel m.m. Lær deg å utnytte potensialet med internett.

Er dette en bra måte å lure Google på?

Innlegg Eirikbe » 13.02.2005 18:14

Jeg holder på å lage en enkel og grei hjemmeside, men jeg vil at den skal komme frem i Google. Jeg har sett på mange hjemmesider blant annet www. OnlineServicesAS.com som er først for søkemotoroptimalisering. Jeg ser at de bruker masseivs av skjult tekst og lenker. Er dette den beste måten å komme godt frem på, og er det noen teknikker som er bedre enn andre for å skjule tekst? Hvordan skal jeg legge opp de skjulte lenkene? Bør jeg ha mange sider for å få dette til?

Hvor mye vil det koste å leie inn en proff webdesigner til å gjøre dette. Jeg skal benytte webpakken som følger med telenor online adsl.
Sist endret av Eirikbe den 21.02.2005 2:41, endret 1 gang
Eirikbe
Nytt medlem

Innlegg Zpoon » 13.02.2005 18:16

Det eneste du oppnår med sånt er enorm risiko for å bli bannet fra google og ikke indeksert i det hele tatt.
Photoshop effekter er som sminke på jenter, er ikke pent lagt på med malerrulle... | http://liveview.no
Brukerens avatar
Zpoon
Seniormedlem

Innlegg habla » 13.02.2005 18:18

Såvidt eg har forstått kan dette virke ganske negativt, i verste fall til utestengelse av google. Ingen likar å bli lurt. Sats heller på semantisk oppbygging av kode, gode, beskrivande titlar, god bruk av overskrifter, og få andre til å lenke til deg. Og husk, content is king!
Give a person a fish and you feed them for a day; teach that person to use the internet and they won't bother you for weeks
2012
Brukerens avatar
habla
Moderator

Innlegg Villmarksliv » 13.02.2005 18:21

Tror nok ikke det er den beste måten og lure Google på. Uten at jeg har noe sted og vise til, så mener jeg og ha lest et sted at Google ikke liker skult tekst. Egentlig ganske logisk også, hva skal man eller med skjult tekst, hvis ikke det var for å lure søkemotorene.

Anbefaler deg heller og sette deg litt inn i dette selv, det er faktisk ikke så vanskelig og gjøre det på den lovlige måten. Ta en titt på ressurslinkene her i forumet eller søk på optimalisering. Men hold deg unna "seriøse" firmaer som tar seg betalt for dette, i den bransjen er det mye humbug.
Brukerens avatar
Villmarksliv
Moderator

Innlegg Knuto » 13.02.2005 18:33

Lag ei seiøs nettside med skikkeleg innhald. Fokuser på normal søkjemotor-optimalisering som meta-tagger, validerte sider og greie url'ar. Så skal du nok sjå at du etter kvart vil kome langt opp på lista. Det er somregel ikkje vanskeleg...
Knuto
Medlem

Jeg trenger litt råd

Innlegg Eirikbe » 13.02.2005 19:30

Hvis siden jeg lager skal komme først opp fro feks 'møbler' i Google
hvordan bør teksten og metataggene legges opp?
http://www.biva.dk/ er de som er først nå de bruker ikke metatagger i det heletatt, så hva skal jeg gjøre? Hva er den store hemmeligheten? Er det lurt å bruke "frameset" og "title"?
Eirikbe
Nytt medlem

Innlegg Zpoon » 13.02.2005 19:45

Metatagger spiller liten rolle nå for tiden. Eneste måte å komme øverst på er å ha relevant innhold av såpass kvalitet at mange andre sider linker til deg uten at du nødvendigvis linker til dem. Det finnes ingen gode snarveier, og juks er uansett dritt akkurat dom de som vil jukse seg frem istedetfor å legge ned litt arbeidstimer i et bra resultt. De kan brenne en viss varm plass.
Photoshop effekter er som sminke på jenter, er ikke pent lagt på med malerrulle... | http://liveview.no
Brukerens avatar
Zpoon
Seniormedlem

Re: Jeg trenger litt råd

Innlegg Villmarksliv » 13.02.2005 19:52

Eirikbe skrev:Hvis siden jeg lager skal komme først opp fro feks 'møbler' i Google
hvordan bør teksten og metataggene legges opp?
http://www.biva.dk/ er de som er først nå de bruker ikke metatagger i det heletatt, så hva skal jeg gjøre? Hva er den store hemmeligheten? Er det lurt å bruke "frameset" og "title"?

Den siden har helt sikkert vært ute lenge, den har også pagerank 6, som er ganske høyt.
En kan ikke forvente og komme på topp 10 i Google med en gang. Og spesielt ikke på populære søkeord.
Brukerens avatar
Villmarksliv
Moderator

Re: Jeg trenger litt råd

Innlegg EiSa » 14.02.2005 2:18

Å bli bannlyst for skjult tekst er vanskelig, og eksemplet med OnlineServices viser bare at de ikke har skjønt poenget med søkemotoroptimalisering. (jeg er ikke i bransjen, men har noe kunnskap). Søkemotoroptimalisering kan faktisk gi bedre og mer brukervennlige nettsteder, men da følger man ikke strategien som nevnte nettsted bruker.
OnlineServices AS skrev: Vår metodikk er etisk korrekt og forskningsbasert. Alle elementer i våre tjenester er akseptert og godkjent av søkemotorene som etiske og i tråd med deres rangeringsprinsipper.
På tide å slå opp i fremmedordboka på ordet "etikk" tror jeg. Å spamme alt-tagger med "søkemotoroptimalisering" er ikke i tråd med søkemotorene sine rangeringsprinsipper. Alt-tagger har nemlig en helt annen hensikt...

Men over til saken:
Frames er normalt sett en svært dårlig idè. Du greier kanskje å få hovedsiden til å rangere med nok inngående linker med "ditt" søkeord i ankerteksten, men undersider er verre å få til å rangere. Frames er heller ikke spesielt brukervennlig IMO.

Lag innholdet og sidene for dine besøkende (når du skriver tekster kan du faktisk skrive de både for søkemotorene og de besøkende). På populære søkeord i Google kan det være vanskelig å rangere/kanskje så godt som umulig. Velg da en strategi som består av flere ord i stedet.

Sats heller ikke alle pengene på en hest, MSN og Yahoo gir ikke så mye trafikk, men for enkelte kan det være enklere å rangere der (du er ikke så avhengig av inngående linker som hos Google). Og som de andre har sagt, sjekk ressurstråden.
EiSa
Medlem

Innlegg fractalgp » 14.02.2005 9:17

Jeg bare lurer.. Er du ute etter å lure Google, eller brukeren? Det å fiske til seg folk på bakgrunn av innhold du ikke/knapt ikke har, vil jeg påstå er totalt forkastelig.
For the great day of wrath is coming, and who shall be able to stand?
Brukerens avatar
fractalgp
Medlem

Hva jeg egentlig ønsker å gjøre.

Innlegg Eirikbe » 14.02.2005 18:08

Tusen takk for gode tilbakemeldinger.

Jeg ønsker å konstruere et greit nettsider, med kanskje en 20-30 eller gjerne flere eksempel bilder , og jeg vil bruke webpakken fra telenor Online adsl. Jeg vil gjerne komme høyt nok opp i Google at noen kommer å ser på nettsiden. Ord som kommer til å passe er: Møbler, Møbelsnekker, Møbeldesign, Møbelrestaurering, Kjøkkeninnredninger, Møbelverksted og Møbelsnekkerverksted.

Hvordan bør jeg gå frem? Skal jeg lage en side for hvert ord? Hvor mye tekst og bilder skal det være på en side? Er det om å gjøre å gjenta ordene flest mulige ganger? Er det kanskje best å bruke en annen webpakke (webpakken fra telenor er gratis med abonnomentet) ?
Eirikbe
Nytt medlem

Innlegg Roar Eriksen » 15.02.2005 11:09

http://www.onlineservicesas.com ble laget for mange år siden! Og jeg er enig i at ALT tag hos oss er helt lik, og at dette kan ligge på kanten av hva som er korrekt! Jeg vil anta at å ha dette verken vil ha en negativ eller en positiv effekt. Søkemotorer har blitt alt for intelligente til at vi skal vinne en krig med en så enkel metode
Vi jobber i disse dagene med ny løsning, og der vil alle ”spacere” være tagget med en tom ALT tag.
Spørsmålet vi ofte har fått er: Hvorfor gjør dere ikke noe med det nå på den gamle løsningen da denne løsningen ikke er optimal? Her vil svaret være at den løsningen som er laget er 100% statisk, og siden Online Services AS aldri vil på noen måte bli straffet grunnet at vi gjør en liten feil på ALT tag, så har vi avventet med å rette dette opp til den statiske løsningen blir erstattet med en fullstendig dynamisk løsning.

Online Services AS metodikk er fortsatt 100% Google kompatible, og vi signerer hver kontrakt med dette.

Ingen av våre kunder derimot får tipset om å ”stuffe” sine ALT tags, da vi anbefaler tomme alt tags på evt spacere m.m for å sikre at nettstedet validerer! Og fremtidens onlineservicesas.com vil naturlig nok flg alle regler som Google vil at man skal flg mht etisk SEO.

Med vennlig hilsen
Roar Eriksen
Business Development Manager
Online Services AS
Roar Eriksen
Nytt medlem

Gå til Markedsføring/trafikk og søkemotoroptimalisering.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest