Oppe igjen!

Spørsmål angående forumet og dets funksjoner kan stilles her.

Oppe igjen!

Innlegg khawaga » 13.09.2017 12:11

God dag, gamle venner og forhåpentlig etterhvert nye. NWF er i disse dager, høsten 2017, 15 år gammel. Det er en betydelig alder på nett. Etter en lengre periode med nedetid og tull, som vel har strukket seg over flere år ... håper jeg nå på stabilitet, etter som *noen* har fått det på beina igjen. Jeg har forlengst sluttet å kontakte folk om dette, siden jeg aldri har vært i administrasjon, og heller ikke har hverken administrative evner eller lyst. Jeg har siden høsten 2002 bare vært glad for et saklig forum med bred spennvidde omkring web og IT.

Ting har forandret seg betydelig. I starten var NWF et webmasterforum, og utviklet seg til en form for begrenset community. Med high time rundt 2010, fallerte forumet gradvis og ble forlatt av en rekke deltakere. Såvidt jeg kan skjønne og har erfart, var dette personlige konflikter - helt eller delvis forårsaket av økonomisk rusk. Dette kan man vel legge bak seg i dag?

Tidene har forandret seg, ja. I dag er jeg statsansatt for å holde meg i live. Jeg driver ingenting lenger, bare et par private nettsteder pluss mitt eget. Jeg har distansert meg fra internett, som jeg i 1995 omfavnet som den globale løsning for kommunikasjon og informasjonsutveksling. Nettet har blitt overtatt av råkommersielle konsern, som alle media. Dermed skyr jeg alle media. Bortsett fra fenomenet NWF : man kan ikke fornekte sin egen livmor.

Til orientering, tilbringer jeg dagene med fokus på natur- og miljøvern, musikk og mat. Med et skråblikk på internett. Hils forøvrig på min skaukatte Shady ... og ha gode dager videre, alle.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Re: Oppe igjen!

Innlegg ingeva » 28.09.2017 14:57

khawaga skrev:God dag, gamle venner og forhåpentlig etterhvert nye.

Greetings igjen Khawaga. Joda, jeg var i dine trakter forrige uke, men der var ikke du. Sånn er det her i verden, ikke alt klaffer.

Jeg har ikke særlig tro på at dette forumet noen gang kommer tilbake til gamle høyder, men som man sier, så lenge det er liv eller håp. Selv har jeg NESTEN glemt det - men bare nesten.

Jeg har ikke helt gitt meg med nettsider, men tar det mer med ro og driver i dag bare to for klubber/foreninger som jeg er medlem av. Resten har andre fått overta, og godt er det for det var mer til byrde enn til gavn.

Ellers har jeg satt opp min egen server hjemme, med to PC-er bortgjemt i en bod. *) Det funker bra med nettsidene, men mail-server er litt mer krevende, så det har jeg foreløpig utsatt litt. En ting er helt klart: For meg er egen mail-server som jeg har kontroll over det eneste rette. Den jeg bruker i dag hos Domenshop oppfyller ikke mine krav. Den stopper spam FOR effektivt. Jeg får ikke all epost som jeg skulle hatt, og må gå på webmail (!!!) **) for å hente det. Da må jeg også akseptere at 250 av 258 meldinger er spam, og jeg må skumme gjennom alt for å sile ut de siste åtte.
Sånt holder ikke.

*) En server for mail og fillagring, og en for nettsider, for å få størst mulig grad av sikkerhet.
**) Jeg hater webmail, akkurat som jeg hater chatting via nettsider. Det stjeler tid.

PS. Ny server-PC nr. 2 er akkurat ankommet. Så når mailingen på terrassegulvet har tørket, er det å hente inn den gamle PCen som har fått demens, og montere nytt hovedkort, CPU og SSD, samt gammel RAM og 2x1TB disk i det nye kabinettet.
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Gå til Norsk Webforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester