Traktor ønskes

Diskuter alt av hardware/maskinvare.

Traktor ønskes

Innlegg khawaga » 04.02.2010 23:51

Jeg har, utrolig nok, sluppet opp for reservedeler. Jeg trenger *fort* en brukbar maskin til elementær kontorbruk. Jeg byr NOK 500 for en rigg som er
* minimum Pentium 3
* ikke IBM eller Dell
* i stand til å takle minst 1 slavedisk IDE

Trenger ikke skjerm, tastatur, mus og slikt. Trenger heller ikke hd egentlig ... jeg har nok av denslags, og kommer uansett til å formatere flatt, og legge inn Linux. Skjermkortet kan godt være tvilsomt. Dersom maskinen bråker som et h..... spiller det ingen rolle; den kommer til å brukes i et miljø hvor den uansett ikke høres.

Cash på labben ved levering. Send ellers med "Bring". Kontakt på forummailen for adresse/telefon.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Re: Traktor ønskes

Innlegg Henrikk » 05.02.2010 18:36

du kan ta en titt her: http://rubidata.no
Henrikk
Medlem

Innlegg khawaga » 05.02.2010 18:56

Takk for tips, men jeg skrur selv, og trenger meget sjelden support.

Jeg bokmerket imidlertid denne geskjeften. Jeg orker ikke vedlikeholde en masse maskiner og systemer lenger ... jeg må dedikere all min tid til grafisk produksjon. Da er det kjekt med spesialister.
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg jebbis » 05.02.2010 21:01

har noen dell maskiner stående... synd du ikke vil ha dem :-P
Brukerens avatar
jebbis
Seniormedlem

Innlegg khawaga » 06.02.2010 22:27

jebbis skrev:har noen dell maskiner stående... synd du ikke vil ha dem :-P

Jeg har ille erfaringer med Dell (og IBM) fordi hovedkortene inneholder ting og tang brent inn som ikke burde være der. Men har du en overflow av Dellkasser, kan jeg alltids hanske med det. Mail meg, eller ring ... såvidt jeg husker, fikk du telefonnummer tidligere.

Jeg *må* ha denne maskinen up and go i løpet av kommende uke. I verste fall kjøper jeg en ny, men jeg finner det egentlig helt unødvendig til det bruk den er tiltenkt.
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg Tux » 07.02.2010 20:32

Hei! Jeg har et hovedkort med en Dual P4 3GHz og sikekrt mye annet småplukk. Dog ligger det i Kragerø, men onkel skal til Oslo om ikke lenge. Jeg ber han ta det med når han skal oppover, også slenger jeg deg en pm når alt er ankommet, så kan du komme og plukke det du vil ha gratis :) Har også en 1u ASUS p4 server som du kan få utpå sommeren, da den ikke lenger trengs. (Har også et 19" rack skap om det skulle være ønskelig).
Brukerens avatar
Tux
Medlem

Innlegg khawaga » 08.02.2010 19:32

speedar skrev:Hei! Jeg har et hovedkort med en Dual P4 3GHz og sikekrt mye annet småplukk. Dog ligger det i Kragerø, men onkel skal til Oslo om ikke lenge. Jeg ber han ta det med når han skal oppover, også slenger jeg deg en pm når alt er ankommet, så kan du komme og plukke det du vil ha gratis :)
oj, det må man kalle et tilbud man ikke *kan* avslå. Jeg skal uansett en tur til Oslo i løpet av inneværende eller kommende uke.
Denne "traktoren" er ikke til eget bruk. Jeg forsøker å hjelpe igang en kompis, som fyrer opp et enkeltforetak. Han var så uheldig å bli frastjålet lappen sin, og hans økonomiske situasjon tilsier noe nødhjelp.
speedar skrev:Har også en 1u ASUS p4 server som du kan få utpå sommeren, da den ikke lenger trengs. (Har også et 19" rack skap om det skulle være ønskelig).
Kan være interessant ... vi prates om slikt. I skrivende stund har jeg vel ikke behov for det, men jeg har god plass. Dessverre.
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg Tux » 08.02.2010 20:47

Du får ta turen innom, akkuratt kjøpt med lelighet på Økern (jaja, du kan røyke inne) :)
Brukerens avatar
Tux
Medlem

Innlegg khawaga » 08.02.2010 20:57

speedar skrev:Du får ta turen innom, akkuratt kjøpt med lelighet på Økern (jaja, du kan røyke inne) :)
Du husket den, ja :mrgreen: jeg kan holde meg et par timer eller mer. Prates.
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg extra » 14.03.2010 16:20

Det må være mulig å få tak i en Atom basert løsning, eventuelt en liten Celeron, ettersom det dette er løsninger du kan få vifteløst. Dermed er det kun disken som roterer og du vil slippe mange mulige problemer pga en kjølevifte som blir defekt.
Et aleternativ til diskene er å benytte en NAS med Raid 1 konfigurasjon. Sammen med en vifteløs CPU løsning får du mulighet til din "Traktor".
extra
Nytt medlem

Gå til Maskinvare

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester