Hvordan finne korte.no domener?

Diskuter søkemotoroptimalisering (SEO), markedsføring, e-handel m.m. Lær deg å utnytte potensialet med internett.

Hvordan finne korte.no domener?

Innlegg TeBart » 16.05.2014 22:02

Hei
Hvor kan eg finne korte .no domener som er utløpt?
Finner link til steinhaug.no, men ser ikke helt ut til at "siden blir oppdatert...."
noen tips?
Har ikke noen spesielle domener i tankene. men hadde vært fint å kunne se hva som er ledig....
TeBart
Medlem

Re: Hvordan finne korte.no domener?

Innlegg khawaga » 16.05.2014 23:19

Slike forspørsler bekymrer meg. Det minner meg om domenehaivirksomhet, og slikt er ikke vel ansett blant folk flest. Det er globalt og nasjonalt lovlig, men det stinker. Dot no har inntil nylig vært reservert personer/organisasjoner/foretak registrert på brreg.no : dot no har vært et TLD hvor myndighetene har begrenset tilgangen. Nå skal det visstnok slippes "friere".

Javel. Det minner meg om dot tk og Tokelau; jeg sier ikke mer. Bortsett fra at jeg faktisk fremdeles er i stand til å gjøre fysisk skade på en person som rapper mitt fornavn. etternavn eller bedriftsnavn uten å ha spesielle grunner til det annet enn videresalg.

Det finnes andre måter å tjene penger på. Noen av de er hederlige. De krever en smule egeninnsats, men vil ikke etterlate deg som et usselt nettkryp.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg HelgeSverre » 27.05.2014 11:10

Domenehai-virksomhet er uetisk og du kommer ikkje til å tjene noe penger på det, så gi faen.
:: Web Utvikler ::
www.HelgeSverre.no
Brukerens avatar
HelgeSverre
Nytt medlem

Innlegg jebbis » 27.05.2014 11:54

Ikke anklag for domenehai-virksomhet, uten at dere vet hva som ligger bak tråden.

http://www.domeneshop.no/expired.cgi er en grei oversikt over en del domener som har løpt ut.
Brukerens avatar
jebbis
Seniormedlem

Innlegg khawaga » 07.06.2014 12:09

Ikke beskyld meg for å beskylde :mrgreen: jeg har personlig kontakt med trådstarter.
Vedkommende er i ferd med å lansere en landsdekkende nyttig tjeneste. I denne sammenheng, ønsker han å kjøpe opp lokalt interessante domener. Dette finner jeg fair.

Jeg ville ellers, for noen år tilbake, anbefalt SkitX. Men det virker som om bj0rn bare har latt det ligge av gammel vane.
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg TeBart » 13.06.2014 20:10

Takker for responsen.
Å ja "Khawaga" det er til det prosjekte eg ser etter en " kortere " version av "dagens" utvalgte domene til prosjektet mitt.

"jebbis"
Takker for den, responsen.
Gleder meg å se at faktisk noen kan gi ukjente "credit" eller " ikke skyldig før dommen har falt" feedback.
Men når sant skal sies...... Så er det faktisk kun domeneshop eg har brukt hit til.....
Men etter mye febrilsk søk så kom eg over "stenhaug" nettsiden...... Men hva hjalp nå det???
Ikke for å være bastant, men tror eg aldri har sett "Korte domener" 2-4 bokstaver hos domeneshop
Mulig eg tar feil, eller er har ufattelige forhåpninger.... Men hva kan eg si.... er jo dødelig ej oxo.

"Helgesverre"
Uetisk er det sikkert......
Men tjene penger er ikke umulig.......
Men man må være realistisk, Å ja har solgt diveres domener selv "Aka Domenehai" Kan ikke si at eg har hatt noe tap på det.
Men det har seg slik at faktisk mange domener er gode, å faktisk til stor hjelp om du skal starte noe nytt.
Men selfølgelig domenet må være relativt til det du driver med.
TeBart
Medlem

Innlegg khawaga » 13.06.2014 23:23

TeBart skrev:Men selfølgelig domenet må være relativt til det du driver med.
Domenet må være *relatert* til hva du driver med, for ordens skyld. Og skams skyld.

Fra 17.juni 2014 skal også privatpersoner kunne registrere dot no, uten å måtte registrere seg som foretak eller regge enhetsregisteret. Greit. Jeg regger da seff mitt fulle navn dot no, for å være sikker. Mitt navn er jeg alene om i verden. Jeg vil ikke at noen skal bruke juppgaargreit.no; da vil jeg i hvert fall ha noen tusen i året for merkevaren.

Dette er helt ute av kontroll. Jeg kan regge xyoff.no og dytte ut haugevis med dritt ... lage et community, og selge annonser i hytt og pine for totalt unødvendige og gjerne skadelige produkter. Jeg kjenner alle muligheter, og jeg er i stand til å finne flere. Men jeg har vært med nett siden før '93, og jeg er bekymret over utviklingen. Dessuten er jeg heldigvis ubrukelig som selger. Jeg klarer ikke selge min dagbok til min egen mor for ekstra pupp.
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg TeBart » 14.06.2014 6:25

Takker , for den rettelsen
TeBart
Medlem

Gå til Markedsføring/trafikk og søkemotoroptimalisering.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester