Søker tips til nettbutikk

Her kan du be om hjelp til å konfigurere ditt forum eller andre systemer for innholdsproduksjon, som phpBB, Inivison, Cute, Mambo osv.

Søker tips til nettbutikk

Innlegg andreberg » 15.04.2015 0:12

Jeg driver å skal lage en nettbutikk løsning, men er ikke helt 100 % sikker på hvordan løsning som er gratis.. Jeg er helt i oppstartet:)
Har du noen tips til en enkel løsning??
andreberg
Medlem

Re: Søker tips til nettbutikk

Innlegg ZnigeN » 15.04.2015 7:53

Jeg har kun testet 2 forskjellige og det er osCommerce og OpenCart. Min personlige stemme går til OpenCart da den var relativ enkel å sette opp og jeg føler den har masse små detaljer som gjør den mer brukervennlig og intuitiv. Ser nå de har lansert versjon 2 som også følger "web 2.0 design standard" så det ser jo veldig lekkert ut... jeg har kun prøvd forrige versjon 1.x.x.
Nå har ikke jeg all verdens erfaring, men jeg opplever også OpenCart som et veldig raskt system i forhold til visse andre (vet ikke om det er tilfelle hvis man bruker 30 ekstra plugins da).

Uansett hva du leser på internett finner du pros og cons for alle systemer. Jeg brukte flere uker på å google før jeg rett og slett måtte teste selv og gå etter magefølelsen :)

Demoen ser unektelig bra ut: http://demo.opencart.com

Edit:
Hvis du er interessert i å komme kjapt igang uten å knote med alt selv finnes det jo alltids http://www.mystore.no/ som har fått veldig mye skryt. Har ikke testet de selv, men verdt å ta en titt
Brukerens avatar
ZnigeN
Medlem

Innlegg andreberg » 15.04.2015 12:41

Takker for svaret:) Jeg driver på å tester ut osCommerce, jeg prøvde å legge inn OpenCart. Men dere jeg har domenet har ikke oppdatert phpserveren sin.. så jeg fikk ikke til å legge den inn:( men går det å bruke en eldre versjon av OpenCart??
andreberg
Medlem

Innlegg khawaga » 15.04.2015 12:46

Det er ikke akkurat dagligdags at jeg anbefaler Wordpress, og jeg gjør det forsåvidt ikke nå heller, jeg bare tipser om muligheten. Wordpress ligger ut av boksen hos veldig mange webhotell, og om det ikke skulle gjøre det, krever det omtrent ingen kompetanse å legge det inn. Også det hav av plug-ins som finnes, skulle være av typen "download-mark-enter". Her er et par:

http://www.woothemes.com/woocommerce
https://wordpress.org/plugins/zingiri-web-shop

Jeg *anbefaler* altså ikke dette; jeg har aldri prøvd det selv. Den type netthandel jeg har befatning med er av en helt annen karakter. Men dette opplegget er altså gratis ... betalingsløsningene er selvfølgelig ikke det, og pass deg for å inngå avtaler med shady firmaer; "tilbud" som gjerne følger med freeware. Sikkerhet og brukervennlighet kan jeg heller ikke uttale meg om, men Wordpress er regnet for å være godt oppdatert. De forskjellige pluggene er standalone, så man bør forske litt på saken før man tar ting i bruk. Kjøre noen betasider, og gå inn fra forskjellige maskiner/systemer for å se hva som skjer.

<edit />Der kom det svar mens jeg skrev. BYTT webhost. Den leverandør som ikke oppdaterer php er ikke pålitelig. Php, Apache og MySQL (eventuelt Maria) SKAL være oppdatert.
Sist endret av khawaga den 15.04.2015 12:50, endret 1 gang
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg Matsemann » 15.04.2015 12:48

Bør generelt bruke nyeste versjon av slikt, av sikkerhetshensyn. Hvor har du domenet ditt, og hvilken versjon av PHP kjører dem? Fort verdt å bytte.
Master i Datateknikk, NTNU
Brukerens avatar
Matsemann
Moderator

Innlegg andreberg » 15.04.2015 18:32

Matsemann skrev:Bør generelt bruke nyeste versjon av slikt, av sikkerhetshensyn. Hvor har du domenet ditt, og hvilken versjon av PHP kjører dem? Fort verdt å bytte.

I now.. Domene mitt har jeg til Servetheworld.net, Jeg er ikke sikker på hvordan php de kjører med.. Men når jeg prøve å legge inn siste versjon av opencart, se bilde??
Vedlegg
Skjermbilde.JPG
Skjermbilde.JPG (9.25 KiB) Vist 3688 ganger
andreberg
Medlem

Innlegg ingeva » 15.04.2015 19:07

andreberg skrev:
Matsemann skrev:Bør generelt bruke nyeste versjon av slikt, av sikkerhetshensyn. Hvor har du domenet ditt, og hvilken versjon av PHP kjører dem? Fort verdt å bytte.

I now.. Domene mitt har jeg til Servetheworld.net, Jeg er ikke sikker på hvordan php de kjører med.. Men når jeg prøve å legge inn siste versjon av opencart, se bilde??

Da har de nok en gammel versjon ja. Mange webhoteller gir deg mulighet til å velge php-versjon. Sjekk grundig i kontrollpanelet, og hvis du ikke finner muligheten der, så sjekk med support. Er de seriøse bør du i det minste få et svar.
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Innlegg Sami » 15.04.2015 22:26

Typisk webhotell å ha PHP versjon 4.x, som stammer fra tiden da dinosaurene fremdeles vandret rundt på jorden.

Du kan sjekke hvilken PHP-versjon du kjører ved å opprette en ny fil med navn something.php og limer inn følgende:
Kode: Merk alt
<?php phpinfo(1); ?>

Også åpner du denne i nettleseren, selvsagt.

EDIT: Flytter emnet fra "Webutvikling" til "CMS- og forumhjelp"
Linux,
Du som er i /dev/sda1,
Led oss ikke inn i Microsoft-helvette, mens frels oss fra Windows,
For filsystemet er ditt, og sudo og root access i all evighet,
Enter.
Brukerens avatar
Sami
Moderator

Innlegg andreberg » 20.04.2015 17:56

:) Da har jeg purre på, så når blir alt flyttet over til en ny server som har den nyeste php:) har over 20 domener som skal over.. Men takker så mye for hjelpen:)
andreberg
Medlem

Innlegg TomTom » 20.09.2015 23:36

Kanskje Merchium kan passe for deg. Merchium opprettes og lagres i nettskyen og nettbutikken settes opp på et blunk. Alt du trenger å gjøre, er registrere deg for en 15 dagers prøveperiode. Det er helt uforpliktende og du trenger ikke fylle inn din kredittkort-informasjon. Om du etter prøveperioden ønsker å fortsette med nettbutikkløsningen, kan du velge mellom fire ulike prismodeller - inkludert en gratisløsning. Anbefaler deg å ta en titt. Det er veldig mye funksjonalitet i pakken, og det eneste du trenger å tenke på er hvilken betalingsløsning du ønsker å bruke.
Les mer her: http://www.merchium.no
Stop smoking start vaping: http://dampskyen.no
TomTom
Nytt medlem

Gå til CMS- og forumhjelp

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester