Making jQuery Google API + WP = Lager spetakkel! - LØST

Her kan du be om hjelp til å konfigurere ditt forum eller andre systemer for innholdsproduksjon, som phpBB, Inivison, Cute, Mambo osv.

Making jQuery Google API + WP = Lager spetakkel! - LØST

Innlegg Luna » 14.11.2014 8:18

Heisann, jeg hadde denn koden i mitt theme som jeg først har utviklet lokalt, når jeg lastet den opp var det ingenting som virket og jeg fant etter litt prøving og feiling ut at det var disse linjene som skapte alt spetaklet.

Kode: Merk alt
// Making jQuery Google API
function modify_jquery() {
   if (!is_admin()) {
      // comment out the next two lines to load the local copy of jQuery
      wp_deregister_script('jquery');
      wp_register_script('jquery', 'https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.1/jquery.min.js', false, 'latest', false);
      wp_enqueue_script('jquery');
   }
}
add_action('init', 'modify_jquery');

Det jeg lurer på er:
1. Hvordan skriver jeg om denne koden slik at den ikke får siden min til å klikke?

2. Trenger jeg denne (det er vel nesten to år siden jeg la den og nå husker jeg ikke hvorfor (et private prosjekter blir dessverre ikke alltid prioritert), all JavaScript på siden fungerer helt fint uten)?

Det ville vært supert og få svar så alle tanker og forslag blir satt pris på :D

----------------------------------------------------------------------------------------

NB!
Liten justering, det er en karusell med sitater som ikke virker lengre, så noe alt er visst ikke helt på stell :P
Sist endret av Luna den 27.11.2014 9:37, endret 1 gang
Brukerens avatar
Luna
Medlem

Re: Making jQuery Google API + WP = Lager spetakkel!

Innlegg adeneo » 15.11.2014 7:04

Fjern hele greia, Wordpress har allerede jQuery innebygget, og ved å inkludere denne risikerer du å få jQuery to ganger, som blir bare elendighet og krasj, selv om det ser ut som denne liksom skal erstatte den innebyggede ettersom den også bruker navnet "jquery".

'latest' er vel ikke akkurat gyldig versjonsnummer for Wordpress heller, og for Google's API så henter du siste versjonen ved å bare erstatte 1.11.1 med 1, altså /1/jquery.min.js, men ALDRI bruk det, oppgi versjonsnummer.

Husk at jQuery alltid er i no-conflict mode i Wordpress, og at dollartegnet ikke er definert, du må definere det selv i en closure, og du kan slå det sammen med jQuery's DOM ready og gjøre

jQuery(function ($) {

// kode her som bruker $

$('#element').html('test');

});
adeneo
Medlem

Re: Making jQuery Google API + WP = Lager spetakkel!

Innlegg Luna » 18.11.2014 8:27

adeneo skrev:Fjern hele greia, Wordpress har allerede jQuery innebygget, og ved å inkludere denne risikerer du å få jQuery to ganger, som blir bare elendighet og krasj, selv om det ser ut som denne liksom skal erstatte den innebyggede ettersom den også bruker navnet "jquery".

'latest' er vel ikke akkurat gyldig versjonsnummer for Wordpress heller, og for Google's API så henter du siste versjonen ved å bare erstatte 1.11.1 med 1, altså /1/jquery.min.js, men ALDRI bruk det, oppgi versjonsnummer.

Husk at jQuery alltid er i no-conflict mode i Wordpress, og at dollartegnet ikke er definert, du må definere det selv i en closure, og du kan slå det sammen med jQuery's DOM ready og gjøre

jQuery(function ($) {

// kode her som bruker $

$('#element').html('test');

});

Takk for ditt innspill Adeneo, nå har jeg fått renset opp i rotet og alt fungerer (etter mye prøving og feiling) endelig som det skal. UTEN å hente inn jQuery koden manuelt :D
Brukerens avatar
Luna
Medlem

Gå til CMS- og forumhjelp

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester