Er dette domannavn altfor lang eller ?

Diskuter domener, webhotell, internettilgang eller ISP-er generelt i dette forumet.

Er dette domannavn altfor lang eller ?

Innlegg MQH » 05.05.2014 12:13

Hei!
Er Norsk.kinesisk.forretningsspraaktjenester.no altfor lang som domannavn? Tenker at det er bedre å ha nøkkelord i domannavn for å forenkel SEO i fremtida. Noen tilbakemeling til meg? Tusen takk!
MQH
Nytt medlem

Re: Er dette domannavn altfor lang eller ?

Innlegg Sami » 05.05.2014 12:48

Jeg synes ikke adressen "forretningsspraaktjenester.no" var alt for lang, men kanskje noe.
Hvis du tenker å ha med underdomenene("Norsk" og "Kinesisk") som en del av "hoveddomenet", blir det en veldig rotete og forvirrende adresse, i tillegg til at den er lang.
Linux,
Du som er i /dev/sda1,
Led oss ikke inn i Microsoft-helvette, mens frels oss fra Windows,
For filsystemet er ditt, og sudo og root access i all evighet,
Enter.
Brukerens avatar
Sami
Moderator

Innlegg ZnigeN » 05.05.2014 12:56

Personlig hadde jeg ikke klart å huske domenet. Jeg aner ikke hva Google syntes om slike lange adresser, spesielt hvis du ønsker underdomene med i "hoveddomene", men det er nå ikke så ille som:
http://www.thelongestdomainnameinthewor ... dmore.com/
:lol:
Brukerens avatar
ZnigeN
Medlem

Innlegg MQH » 05.05.2014 13:13

Takk for svar! Er enig med dere. Det er ikke lett å huske. Kan noen tenke seg å ta et lite oppdrag for meg? Finn et navn som er lett å søke på nett, og samtidig virker ikke rotete.
MQH
Nytt medlem

Innlegg jebbis » 05.05.2014 16:43

Effekten av EMD er sterkt overdrevet, og er definitivt ikke av det viktigste. Å sette opp ørten subdomener er også bortkastet, hvert subdomene vil bli behandlet som et eget domene hos Google, og du vil da måtte bygge lenker og drive SEO til hvert av domenene. En bedre løsning vil være å kjøre alt mot samme domene. Keyword-stuffing i URL er lite hensiktsmessig, mao.
Brukerens avatar
jebbis
Seniormedlem

Innlegg Matsemann » 07.05.2014 22:02

Føler forretningsspraaktjenester.no/norsk/kinesisk ville vært mer logisk, og minst like bra mtp SEO. Gitt at du har tjenester til forskjellige språk. Om du bare har norsk og kinesisk ville jeg heller funnet et domene som virker mer spesifikt.
Master i Datateknikk, NTNU
Brukerens avatar
Matsemann
Moderator

Innlegg khawaga » 08.05.2014 13:37

forretningsspraaktjenester.no er i seg selv ganske haaploest :mrgreen: det er ikke alt man kan klikke seg frem til.
firmaoversett og nettoversett er begge ledige som .no : bytt!
Jeg vil anse en generell utformet side med språkvalg som den beste løsningen; altså slik Matsemann skriver.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg zeriz » 08.05.2014 14:08

Ofte kan et navn uten noen særlig betydning gjøre jobben; se f.eks på Google.no. Google sier jo ingenting med navnet sitt om hva dem gjør, men er blitt kjent fordi det blant annet ruller så lett på tungen. :)
#coffee:after { content: "consumed" ;}
zrzonln @ twitter.com
Brukerens avatar
zeriz
Medlem

Innlegg nkm » 09.05.2014 0:22

mqh.no er ledig. Det samme er kinesisk.nu og kinesisk.info. kinesisk.marketing og alle de andre nye toppdomenene er også ledige (i øyeblikket).

Jeg ville vel valgt mqh.no og laget en fin logo med de bokstavene, og så lagt vekt på META NAME="description" og h1-tæggen til SEO.
www.nkmoller.com
Jeg skriver aldri mot bedre vitende, men på en del områder kan andre vite mer enn meg. Utfordringen er å bruke egen og andres kunnskaper best mulig for å løse aktuelle oppgaver.
Brukerens avatar
nkm
Medlem

Innlegg HelgeSverre » 27.05.2014 13:49

Bare for opplysning så har ikkje Exact-match-domener noe vekt i rankings-faktoren lenger.
:: Web Utvikler ::
www.HelgeSverre.no
Brukerens avatar
HelgeSverre
Nytt medlem

Gå til Domener, webhotell, internettilgang og nettverk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester