Erfaringer med Onnet.no

Diskuter domener, webhotell, internettilgang eller ISP-er generelt i dette forumet.

Erfaringer med Onnet.no

Innlegg elinsl » 12.02.2011 12:55

Noen som har erfaringer med onnet.no?
(Jeg har ingen planer om å skaffe meg webhotell der, men spør på vegne av noen andre.)
elinsl
Nytt medlem

Re: Erfaringer med Onnet.no

Innlegg khawaga » 12.02.2011 14:20

Jeg har ingen erfaringer med onnet.no - nær sagt heldigvis. Jeg tittet på nettstedet deres, som nesten er like ille som http://arngren.net :twisted:

Jeg har inntrykk av at her selges hva som helst uforpliktende. Noen tosker finner man igjen som kunder. Man har vel stappet noe Cobal eller liknende på rotekottet, og strukket en kabel til gutterommet. Prosjektet er sannsynligvis nede i løpet av inneværende år, med de problemer det måtte innebære for de tosker som faktisk gikk på kroken.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg ingeva » 13.02.2011 15:30

khawaga skrev:Jeg har ingen erfaringer med onnet.no - nær sagt heldigvis. Jeg tittet på nettstedet deres, som nesten er like ille som http://arngren.net :twisted:

Arngren.net? Å huffda! Dette må vel være det verste jeg har sett, og jeg har sett mye!

Syns jeg husker arngren fra gamle dager.... Merkelig at dette firmaet fremdeles eksisterer! :)
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Innlegg Pong » 13.02.2011 17:33

De kjører visstnok på utstyr av netclient.no
arngren.net er jo genialt fordi den er enestående og u-oversiktlig. Samt håpløst. Jeg vet ikke helt ;)
Brukerens avatar
Pong
Medlem

Innlegg elinsl » 14.02.2011 12:23

Skal lage sider for noen som har webhotell der, men som vurderer å bytte. Det er vel i grunnen ikke så mye å lure på. Håper bare at oppsigelsesprosessen ikke blir for trøblete. Dette er noe av det mest håpløse jeg har vært borti! Flere av linkene på kundesidene virker ikke, f.eks linken til supporten. Men de ser ikke ut til å være så ivrige på å svare på henvendelser uansett. Ellers manglet toppbanneret og flere av ikonene på kundesiden i forrige uke. Og når man går til cpanel får man advarsel om at sikerhetssertifikatet er selvsignert. Er ikke akkurat så veldig imponert, nei.
elinsl
Nytt medlem

Innlegg vampire » 06.06.2011 11:46

Jeg har brukt OnNet.no som min hostingleverandør siden 2003 og jeg har aldri hatt problemer med dem. Jeg kjører på en Windows server med MS SQL. Har nettopp oppgradert mine sider til ASP.NET 4.0 og jeg trengte i den forbindelse noen råd og tips om hvordan jeg skulle gå frem for å få et par funksjoner til å virke i forhold til ASP.NET 3.5 som sidene kjørte på tidligere. Jeg sendte en mail til post@onnet.no. 2 timer senere fikk jeg et utfyllende svar som løste alle mine problemer. Før jul reiste jeg på ferie og glemte mitt nye passord til min mailkonto (jeg har rutine på å bytte dette en gang i blant). Jeg ringte OnNet og 15 minutter etterpå fikk jeg en SMS med mitt passord. Noen måneder før dette klarte jeg å ødelegge min MS Access database i forbindelse med merging av to databaser til en, som igjen skulle eksporteres til min nye MS SQL2005 database hos OnNet. Jeg ringte dem. De kjørte tilbake gårsdagens backup og hentet ut de to ødelagte databasene. Slo dem sammen for meg og importerte dataene til min MS SQL2005 database. Alt ble gjort i løpet av dagen og kostet med kun kr. 98.- Hvilken andre hostingleverandører gir en slik service? Jeg bare spør? Har ikke prøvd andre enn OnNet siden 2003 siden jeg har vært svært fornøyd med tjenestene og kundeservicen deres, men jeg kan aldri tenke meg at andre kan tilby en slik oppfølging for kr. 228.- per år (prisen jeg i dag betaler for mitt webhotell). Jeg kan ringe og slippe å stå i kø i 20 minutter, ingen lange menyer med masse klikking før jeg får prate med noen og svar i løpet av dagen.
vampire
Nytt medlem

Innlegg zeriz » 06.06.2011 14:22

Vampire, rart at det eneste du har snakket om i de to eneste innleggene dine var om OnNet hvor bra de er. Jeg hadde hvertfall aldri bestillt noe hos en leverandør som ikke klarer å ha en fullt funksjonabel nettside og som hvertfall står littegrann i stil med nyere nettsider.

vampire skrev: Posts: 2
#coffee:after { content: "consumed" ;}
zrzonln @ twitter.com
Brukerens avatar
zeriz
Medlem

Innlegg Matsemann » 06.06.2011 15:43

Har sett onnet-tråder bli bumpet av nye brukere som forteller om sine gode erfaringer på flere forum i dag. Er nok noen som har googlet seg selv og kanskje fått et reality-shock.

Ikke veldig plausibelt at noen skulle søke frem gamle tråder, registrere seg og så skryte, uten at det lå noe bak.

Endret: f. eks her http://www.diskusjon.no/index.php?showt ... p=17856380
Master i Datateknikk, NTNU
Brukerens avatar
Matsemann
Moderator

Innlegg Asbjørn A » 26.12.2015 14:18

Innlegget nedenfor ble skrevet for etpar dager siden, FØR jeg så denne tråden...
Innlegget er og delt andre steder, men folk må få vite om dette firmaet !

( Hadde jeg visst om dette tidligere, - hadde jeg nok forlatt de for lenge siden...)

Dersom noen har noe med firmaet ONNET å gjøre, må jeg advare !

#onnet.no må dere holde dere langt unna.

Jeg hadde 2 domene der, - hvor det ene domenet pekte til webserveren på det andre, - altså 2 domene, og en webserver (webhotell- der websidene ligger lagret).
I teorien skulle jo dette gå bra, - men det har vist seg at det bare var i teorien.

Fikk bla a faktura for webhotell på det domenet som pekte til det andre, ( hvor jeg hadde webhotell), slik at jeg i praksis betalte for 2 webhotell, selv om jeg bare hadde ett.

Har vært endel rot med de, - de har stadig forandret på oppsettet sitt, nye servere, og nye innstillinger, så det har til tider vært litt tøft å få med seg alle endringene.

Men fra 18 mai i 2015 har det bare vært tull, fra ende til annen.
( datoen vet jeg fordi da ble første henvendelsen til support@onnet.no sendt).

Jeg kom ikke inn hverken med FTP eller via CPANEL som skal være tilgangene til å gjøre endring på domenene.
Trodde først det var passordproblemer, og sendte forespørsel om nytt passord. Nye passord kom, men nei. Ingen tilgang.

Jeg sendte stadig nye forespørsler om å få fikset tilgangen, men ble henvist til en epost som skulle vært sendt ut på et tidligere tidspunkt.
Til epostadressen som jeg hadde notert som kontakt epost.
Slik epost er ikke kommet, men jeg FIKK epost om at en av epostkontoene hadde overskredet lagringskapasitet. ( og ja, alle epost om domene etc taes godt vare på - på gmail.)

Etter stadige henvendelser om at jeg ikke hadde tilgang, - joda jeg kunne SE nettsidene via webadressa- men jeg kunne ikke gjøre noe med de.... - så blei jeg etterhvert ganske lei av det hele, og gav beskjed at nå må de få orden på det, slik at jeg kan få gjort noe.

DA ( i November) får jeg beskjed om at tilgangen er sperret fordi det ligger 5,2 Gb med data og grensen er 5Gb.
Det var bare å fjerne 0.2 Gb med data, så skulle kontoen åpnes igjen .
Hallo ???
Her har jeg hatt problemer siden Mai, ikke tilgang til å gjøre NOE på kontoene, og så viser det seg at den er stengt fordi det er for mye data på den...
Ok, hvordan får jeg tilgang til å slette noe da ? Nei, tilgangen er sperret, så det kan du ikke....er min erfaring...

Det hører med til historien at jeg i tidlig i vinter/vår (15) fikk en faktura for webhotell på det domenet jeg ikke hadde. En faktura på 301 Kr.
Så i høst får jeg faktura på det ene domenet, - på kr 181,25 for det domenet jeg hadde betalt for et ikkeeksisterende webhotell.
Motregning ? nei det kan de ikke. Istedet sender de inkassovarsel på domeneavgifta for dette domenet.

Jeg klaget på dette, og ble såpass irritert at jeg etter et halvt år uten tilgang sa opp tjenesten. Jeg opprettet så nye domener på #one.com, der har jeg iallfall ikke hatt problemer.... God support er det og der...

Siden jeg tilslutt ble så sint at jeg sa opp hos onnet.no, så fikk jeg jo ikke med meg masser av bilder som har blitt lastet opp der.
Jeg gav og beskjed til onnet om at dersom de ville fortsette med inkassosak mot meg pågrunn domenefakturaen ( altså ikke kunne motregne tidligere for mye innbetalt), så ville jeg gå offentlig ut med infoen.

Og selvfølgelig, for noen dager siden kom inkassokravet fra #galantinkasso galant-inkasso.com. Har betalt dette kravet ,og har sendt de epost om at jeg bestrider kravet. Kopi til onnet.no.

Så, om dere har noe som helst med onnet å gjøre, finn dere en annen leverandør for domenetjenester!

Jeg vurderer å opprette en egen side med hele saken, epostgang og annen info(bla.a. fakturaer) , vi får se hva onnet finner på som neste utspill.
Om jeg setter opp den siden, - blir det med mange detaljer, som vil vise hvor "god" ( NOT) service de har.

Kommentar:
Har delt denne infoen i dette innlegget på Facebook, og på egen webside, ser at denne tråden også må linkes til i mine tråder...

Lurer på om jeg skal sende inkasso på fpor mye innbetalt til onnet ? Via samme inkassoselskap som de har sendt på meg ?
Asbjørn A
Nytt medlem

Gå til Domener, webhotell, internettilgang og nettverk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 4 gjester