Hva vil HP Backup and Recovery Manager si?

Diskuter alt av software/programvare her.

Hva vil HP Backup and Recovery Manager si?

Innlegg Saklig » 01.09.2007 21:48

Hei

Lurte på hva HP Backup and Recovery Manager vil si? Kjøpte meg akkurat ny HP data og da stod det om dette. Det stod også at jeg burde lage ett sett med gjenopprettingsplater etter at jeg har satt opp maskinen for første gang. Hva vil dette si?

På forhånd mange takk :D
Saklig
Medlem

Innlegg Matsemann » 01.09.2007 22:56

Det betyr at du brenner ut en CD der du lager en slags kopi av slik maskinen er. Det betyr at du når som helst kan gå tilbake til et tidligere tidspunkt, om du skulle få virus osv.
Tror ikke det er et alternativ til backup, da jeg regner med den bare tar kopi av systemfiler.
Windows har forøvrig en slik funksjon innebygd (men da brenner du ikke en kopi ut på CD, noe som går fortere, men er mindre sikkert).

En av grunnene til at HP gjør det på denne måten er at du ikke får med noen Vista/XP CD. Istedet får du jo ferdig installert Windows med mye HP programvare, for batteri osv. Om du da hadde installert Windows på nytt fra CD ville du ikke fått med dette, mens dette blir mer som en Windows CD der HP har lagt inn ting.

Ble litt rotere, skal snart legge meg, men håper det klaret ting litt opp. :P
Master i Datateknikk, NTNU
Brukerens avatar
Matsemann
Moderator

Innlegg Saklig » 02.09.2007 16:36

Synes det var bra svart jeg Mats :D , tusen takk. Så hva burde jeg gjøre og hva er unødvendig å gjøre?
Saklig
Medlem

Innlegg Matsemann » 02.09.2007 18:49

Det du bør gjøre er å brenne ut en CD og ta vare på, så kan du gå tilbake til slik maskinen nå er om det skulle bli krøll en gang. Burde nesten fått med det i går :P
Master i Datateknikk, NTNU
Brukerens avatar
Matsemann
Moderator

Innlegg Saklig » 02.09.2007 22:58

Takk for svar igjen Mats :D , hva burde jeg brenne på den cden?
Saklig
Medlem

Innlegg Saklig » 07.09.2007 20:18

Bump! :wink:
Saklig
Medlem

Innlegg Nerthus » 07.09.2007 20:55

1. les gjennom dokumentasjonen som fulgte med maskinen - det er ganske sannsynlig at det står der hva du skal gjøre.

2. sjekk nettsidene til produsenten av maskinen din. mest sannsynlig kan du taste inn systemnr (se under laptopen) eller lignende og få den informasjonen du trenger.
Her er linken til HPs support side - du må taste inn pc type/nr for å finne den riktige informasjonen:
http://welcome.hp.com/country/no/no/support.html?pageDisplay=support

3. Om 1 eller 2 ikke har gitt deg noe svar - ring de du kjøpte maskinen av... eller helpdesk til maskinprodusenten.

Dette vil gi deg det mest eksakte svaret på spørsmålet ditt - i en situasjon der maskinen din har krasjet - vil du foretrekke å ha gjort det korrekte når du brant gjenopprettingscd'ene dine... ;)

Hvis INGEN av forslagene mine frister - brenn ihvertfall xp/vista (aner ikke hva du har installert) - resten er stort sett drivere du kan laste ned fra nettet uansett. (du kan sikkert låne noens pc for å gjøre dette om din krasjer).
http://alvit.de/handbook - min favorittside med spennende html-/css-linker

/Nerthus
Nerthus
Medlem

Innlegg olepehol » 07.09.2007 21:04

Saklig skrev:Takk for svar igjen Mats :D , hva burde jeg brenne på den cden?

Hei...

Du har en funksjon i Windows (i de fleste tilfeller) hvor du har noe som heter "Lag recovery plate" e.l.
Det er ikke værre enn at du går inn på denne funksjonen, så står det veldig enkelt og greit hvordan du går frem. Du burde forøvrig bruke DVD-plate, da recovery-partisjonen tar rundt 4 CD-er, men kun en DVD plate.. Det er med andre ord gjennopprettingsprogrammet du skal brenne på CD-en, og dette ligger det som sagt en funksjon for i Windows på maskinen din.

Kan jeg spørre hvor du har kjøøpt PC-en?
Brukerens avatar
olepehol
Medlem

Innlegg Saklig » 07.09.2007 22:04

Mange takk for svar. Kjøpte den på xd.no :wink:
Saklig
Medlem

Gå til Programvare

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester