Hjelp til navn på nettside om healing

Er du på jakt etter inspirasjon til en nettside e.l. kan du enten titte igjennom inspirasjonskategorien eller poste en forespørsel i ønskes-kategorien.

Hjelp til navn på nettside om healing

Innlegg wasjera » 07.07.2012 14:18

Hei

Lette etter inspirasjon på nettet og fant dette forumet /yay

Jeg skal lage meg en nettside der jeg presenterer meg selv og det jeg kan og gjør i forhold til healing.

Har tenkt litt på

Healing-for-alle.com eller
Energi-healing.com,

men er ikke helt sikker... og har lest noen tråder her der flere har kommet med gode forslag til andre, så jeg håper noen har gode forslag til meg også.

Tenker at det kan være greit å ha med ordet healing, slik at de som søker på nettet får opp siden min også... uten at det trenger nødvendigvis å være akkurat en av de to over her...
wasjera
Nytt medlem

Re: Hjelp til navn på nettside om healing

Innlegg agm » 07.07.2012 15:39

Hei hei

Nå er ikke jeg noen fagperson innen healing, men du skal få et tips hva gjelder selve domenenavnet.
Bindestrek i domenenavnet kan se ryddig og fint ut, men det er veldig upraktisk når du skal presentere nettsiden for potensielle kunder.

Se for deg uttalen til HealingForAlle.com kontra healing-for-alle.com;
"healing for alle dått com" er lettere å uttale enn "healing bindestrek for bindestrek alle dått com".

Jeg foretrekker uten bindestrek, men folk har selvsagt forskjellige behov og preferanser, og dette er ingen fasit.

Selvsagt kan du også spandere på deg begge delene. Et ekstra domene er vel under 100 kr i året, noe som raskt lar seg tjene inn ;)

Lykke til!
agm
Medlem

Innlegg wasjera » 07.07.2012 17:26

Takk for svar. :)

Er enig med det i det med bindestreken og det var HealingForAlle jeg tenkte på da jeg fant på navnet. Men da jeg skulle registrere det i går så skrev jeg med bare små bokstaver og det ble da healingforalle - og så ble jeg usikker på om det så "dumt" ut.

Jeg har hjemmeside fra før der jeg kan ha inntil fem addon domener, så jeg kan bruke begge to - tror jeg har tre igjen jeg kan bruke.

Men, funker HealingForAlle.com? Uten en presentasjon utover det - hva sier navnet når man f.eks søker på ordet healing og denne linken kommer opp? Blir det veldig individuelt ut i fra behovet man har når man søker?
wasjera
Nytt medlem

Innlegg nkm » 08.07.2012 8:53

Du registrerer domenenavnet med bare små bokstaver, men når du skriver det i en tekst, for eksempel i en brosjyre eller på et visittkort, eller som en logo, så kan du skrive de bokstavene du ønsker, som store. Du kan også gjerne ha bindestrek i et domenenavn, men helst ikke med enn én, ellers blir det tungvint, som agm beskriver.

Jeg lurer litt på hvordan du praktiserer din healing. Er det ved at folk møter opp der du er, ved at du reiser rundt, eller er det "fjernhjelp" med telepati eller noe slikt? Dette kan godt avspeiles i et domenenavn, for eksempel healing-agder.com, healing-norge.no, healing24.net (.com er opptatt, tysk side), healing-online.no (.com er opptatt, dansk firma, ingen webside. .net er til salgs).

Det er selvsagt en fordel at domenenavnet ditt avspeiler virksomheten, det vil si at ordet healing er med, og gjerne at resten av domenenavnet også er "søkbart", men det er ikke så viktig som du tilsynelatende tror. Det er faktisk viktigere hva du skriver i tittel-tæggen og beskrivelsestæggen på siden og hva som står i sidens h1-overskrift.

Edit: Beklager at jeg glemte å ønske deg velkommen til Norsk Webforum. Altså: Velkommen!
Sist endret av nkm den 08.07.2012 18:46, endret 1 gang
www.nkmoller.com
Jeg skriver aldri mot bedre vitende, men på en del områder kan andre vite mer enn meg. Utfordringen er å bruke egen og andres kunnskaper best mulig for å løse aktuelle oppgaver.
Brukerens avatar
nkm
Medlem

Innlegg ingeva » 08.07.2012 18:34

wasjera skrev:Men, funker HealingForAlle.com? Uten en presentasjon utover det - hva sier navnet når man f.eks søker på ordet healing og denne linken kommer opp? Blir det veldig individuelt ut i fra behovet man har når man søker?
Jeg syns at healingforalle fungerer fint, men hvis du stort sett vil henvende deg til folk i Norge syns jeg at du skal spandere på deg et .no-domene (Det er ledig, med mindre en eller annen domenehai rapper det for nesetn på deg).
.eu-domene koster omtrent halvparten, hvis det er aktuelt.

Jeg er enig med nkm at domenenavnet ikke er så viktig som innholdet, men samtidig er det jo en fordel at det viser hva virksomheten dreier seg om.
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Gå til Inspirasjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester