Fin visuell byrå-presentasjon

Er du på jakt etter inspirasjon til en nettside e.l. kan du enten titte igjennom inspirasjonskategorien eller poste en forespørsel i ønskes-kategorien.

Fin visuell byrå-presentasjon

Innlegg mrthores30 » 01.11.2011 10:31

Sist endret av mrthores30 den 02.11.2011 17:05, endret 1 gang
mrthores30
Nytt medlem

Re: Fin HTML fra norskt byrå

Innlegg khawaga » 01.11.2011 21:06

Fungerer tydeligvis bare med plugins og javascript. Altså lite å skryte av, og fint lite "inspirasjon".
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg King-Nothing » 01.11.2011 23:28

Den fungerer ikke overhodet i Opera, så da hjelper det lite om selve HTML`en er fin...
King-Nothing
Medlem

Innlegg khawaga » 01.11.2011 23:49

Flash-site. Jeg gad ikke se på koden. De som ikke lager alternativer, får bare seile sin egen sjø for min del.
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg nkm » 02.11.2011 0:02

Jeg oppfatter heller ikke hva som skal være så fint med denne HTML-koden i forhold til annen kode...
www.nkmoller.com
Jeg skriver aldri mot bedre vitende, men på en del områder kan andre vite mer enn meg. Utfordringen er å bruke egen og andres kunnskaper best mulig for å løse aktuelle oppgaver.
Brukerens avatar
nkm
Medlem

Innlegg adeneo » 02.11.2011 2:32

Det er vel bare å være ærlig, og dette fungerer særs dårlig.

Nå er det vel ikke noe flash, men en del javascript, html5 og css3, så det bør fungere (dårlig) hvis man har en nyere nettlesere. Ser ikke noe html5 shiv på den siden, så det er vel noe mer usikkert i eldre nettlesere, selv om det er en noe tvilsom løsning for eldre IE versjoner.
Den fungerer for meg i Opera, men Opera som de nissene de er støtter som vanlig ikke standard ting, og det er problemer med scrollTo og offsets i Opera, noe som ser ut til å gjøre at den siden ikke scroller dit den skal ved innlasting.

Nå vet ikke jeg om dette er trådstarter sin side, men det er helt klart lagt ned en del arbeid i dette, men etter det jeg kan se så burde denne siden være oppe å gå i nettleseren på rundt ett sekund, i stedet går det rundt ti sekunder.
Noen tips må være å kutte ut minify plugin'en for PHP5 da den ikke er egnet for denne typen nettsteder, og når det kommer til måten ting er inkludert på, så er det mange festlige måter å gjøre det på, og jeg har testet stort sett alle sammen, men det beste og raskeste per i dag er å gjøre som alle andre, og ikke prøve å finne opp hjulet på nytt, men å Inkluderer scriptene i vanlige <link> og <script> tagger i head seksjonen, og hent for guds skyld jQuery og Modernizer fra Google's API.
De endringene vil gjøre at siden laster minst tre ganger raskere enn i dag, selv om det kanskje ikke ser like kult ut i markup'en.

En annen ting som mange ikke har fått med seg er at css selektorer leses fra høyre til venstre.
Altså vil css som ser slik ut : ".csstransforms #primary-nav.dark ul li h3" være uhyggelig ineffektivt, ettersom parseren først finner alle h3'ene i html'en, og så ser hvilke av de som er under li, som er under ul som er under den klassen i den div'en som igjen ligger under den øverste klassen. Det er derfor ikke slik at desto fler selektorer man tar med desto bedre er det, tvert i mot.
Den mest effektive selektoren i css blir derfor en enkelt id, slik : "#mindiv" ettersom parseren da kun leter etter denne id'en, og slutter å lete når den er funnet.
Det ser ut som css'en på den siden bruker et vondt år på å laste alle stilene, som egentlig er så få at det burde vært gjort på noen millisekunder.

Man kan vel konkludere med at vedkommende som har laget dette har fått en god leksjon i css3 / html5, men burde gå tilbake og begynne på nytt med litt mer standariserte metoder.

Og det finnes forøvrig heller ikke noe som heter -o-box-flex eller -o-opacity osv. det går heller ikke an å skrive css med underscore, slik at store deler av css'en er fullstendig ugyldig og ikke funksjon, da f. eks. _position eller _width ikke er gyldig css i de fleste nettlesere før man fjerner underscoren.

En ting er at hele den twitter plugin'en bør fjernes, da den lager bare problemer, men på linje 402 i html'en har det lurt seg inn et ASCII tegn som lager krøll med charmod.

Lykke til neste gang!
adeneo
Medlem

Innlegg mrthores30 » 02.11.2011 17:04

Ser nå at tittelen på dette innlegget er veldig misvisende da jeg postet innlegget hovedsaklig fordi jeg syns siden er fin grafisk, altså form, presentasjon og typografi. Beklager dette. Håper dette forumet også tar for seg visuelt og design, men da har jeg kanksje postet i feil område av forumet? Koden bryr jeg meg nemlig pent lite om.

*Da har jeg fått endret tittel på denne tåden ;)
mrthores30
Nytt medlem

Re: Fin visuell byrå-presentasjon

Innlegg zeriz » 02.11.2011 18:52

Synes selv nettsiden var nytenkende, og den så estetisk bra ut, og selv om den kanskje er litt mer rotete og uvant i layouten vil jeg si at
dette er ålreit nettside. Likte den jeg!
#coffee:after { content: "consumed" ;}
zrzonln @ twitter.com
Brukerens avatar
zeriz
Medlem

Innlegg Wi11iam » 02.11.2011 20:51

zeriz skrev:Synes selv nettsiden var nytenkende, og den så estetisk bra ut, og selv om den kanskje er litt mer rotete og uvant i layouten vil jeg si at
dette er ålreit nettside. Likte den jeg!

Enig. Og den gjør akkurat det inntrykket de som firma trenger.
Forskjellige nettsider har forskjellige mål.
Målet til dette nettstedet er mer å bygge bedriftens merkevare og image, ikke å distribuere innhold mest mulig effektivt.
Alle tekniske bagateller tatt i betraktning, så synes jeg fortsatt de har gjort en veldig god jobb og tror de lykkes med målene sine.
Wi11iam
Medlem

Innlegg nkm » 02.11.2011 21:11

mrthores30 skrev:Ser nå at tittelen på dette innlegget er veldig misvisende da jeg postet innlegget hovedsaklig fordi jeg syns siden er fin grafisk, altså form, presentasjon og typografi. ... Koden bryr jeg meg nemlig pent lite om.

Ja det var en bedre inngangsvinkel. Da forstår jeg hva du mener. Og da kan jeg kommentere sidens visuelle presentasjon som jeg syntes var ganske fin med interessante effekter. Siden det åpenbart ikke er du som har laget eller designet siden, har du plassert den i riktig område av forumet.
www.nkmoller.com
Jeg skriver aldri mot bedre vitende, men på en del områder kan andre vite mer enn meg. Utfordringen er å bruke egen og andres kunnskaper best mulig for å løse aktuelle oppgaver.
Brukerens avatar
nkm
Medlem

Innlegg adeneo » 03.11.2011 15:26

Synes ikke noe særlig om designet heller jeg da. Ett heller dårlig forsøk på parallax scrolling etter min mening, til og med dårligere gjennomført enn Moods of Norway sine sider.

Nå er det sikkert bare meg, for Unfold sin side er med på en del lister over "best design", sammen med sider som Ben the bodyguard, Beercamp og Art of Flight, som alle er sider jeg synes er bra laget, så det er sikkert bare noe med designet av Unfold som ikke helt klikker ?
adeneo
Medlem

Innlegg khawaga » 03.11.2011 21:02

Dette er helt forkastelig. Ta til vettet mann, og lag noe som folk flest kan lese. Jeg har til dags dato ikke kommet lenger enn den skråmenyen. Jeg sitter på alle vanlige nettlesere i windows, mac og linux, og beveger meg multiplattform.

I det minste, kunne du legge ut en plakat som forklarer hvorfor siten ikke fungerer hos den enkelte bruker. For det gjør den stort sett ikke.
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg masdal » 05.11.2011 23:46

khawaga skrev:Dette er helt forkastelig. Ta til vettet mann, og lag noe som folk flest kan lese. Jeg har til dags dato ikke kommet lenger enn den skråmenyen. Jeg sitter på alle vanlige nettlesere i windows, mac og linux, og beveger meg multiplattform.

I det minste, kunne du legge ut en plakat som forklarer hvorfor siten ikke fungerer hos den enkelte bruker. For det gjør den stort sett ikke.

Må le litt. Kansje den ikke er ment for alle? kansje den fungerer for de som er målgruppen til siden? Den har da sannelig fått mye oppmerksomhet noe nystartede firmaer alltid trenger. Fin showoff-site.
masdal
Nytt medlem

Innlegg khawaga » 06.11.2011 16:07

Nei, den er åpenbart ikke ment for alle. Men de som lager sites med forbehold om brukers tekniske tilstand, burde legge inn beskjed om dette. Noe annet oppfatter jeg som useriøst.
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg mrthores30 » 07.11.2011 1:42

khawaga skrev:Nei, den er åpenbart ikke ment for alle. Men de som lager sites med forbehold om brukers tekniske tilstand, burde legge inn beskjed om dette. Noe annet oppfatter jeg som useriøst.

Må nesten le litt selv. Hvis du faktisk mener du ikke klarer å lese innholdet på siden må du være blandt de få ;)
At siden ikke fungerer crossplatform er ikke noe vi egentlig fokuserer på i denne tråden da det er en visuell referanse rettet mot forumets designere. Med det sagt fungerer denne siden i min FF/IE/Opera og Chrome samt fungerende fallback til håndholdt. Ikke testet i Safari, men det var kanksje der du fikk bakoversveis? :)
mrthores30
Nytt medlem

Innlegg masdal » 30.06.2013 8:16

khawaga skrev:Nei, den er åpenbart ikke ment for alle. Men de som lager sites med forbehold om brukers tekniske tilstand, burde legge inn beskjed om dette. Noe annet oppfatter jeg som useriøst.

Grafisk sett er det bra, den oppnår det de ønsker om å skape oppmerksomhet rundt firmaet, som igjen sikrer interesse fra potensielle kunder. Det viser hvilket nivå de innehar på både design og utvikling, i motsetning til hva det gjør hos veldig mange andre.
masdal
Nytt medlem

Gå til Inspirasjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester