Tips til domene og veivalg

Er du på jakt etter inspirasjon til en nettside e.l. kan du enten titte igjennom inspirasjonskategorien eller poste en forespørsel i ønskes-kategorien.

Tips til domene og veivalg

Innlegg Pringles » 12.01.2009 13:50

Som følge av de økonomiske urolighetene i verden, valgte min arbeidsgiver og kvitte seg med 140 årsverk rundt om i landet.
Jeg var da en av de som tok en sluttpakke(minuset var at jeg skiftet jobb internt i sommer, og dermed hadde ny prøvetid).

Jeg har i mange år lurt på å starte for meg selv. Har tidligere jobbet som IT-konsulent, men det begynner å bli en del år siden(des 2002).
For noen år siden, fikk jeg registrert domenete http://www.itassistanse.com, hvor jeg flere ganger har begynt å lage noe, men av ulike årsaker, så har det stoppet opp.

Noen som har noen tips å komme med, til hva en slik side kan brukes til?
Tenkte når jeg kjøpte det, først å ha det som en slags supportside, hvor folk kan spørre og grave om alt.
Samt at firmaet da skal hjelpe til å assistere private og smb-markedet, på ulike dataproblemer, men er ikke like sikker idag.

Trenger litt inspirasjon, evt bekreftelse på at det kan være et marked i en slik type side/firma. Vil også da lage websider, både et par ideer jeg har, og for andre.
Pringles
Medlem

Re: Tips til domene og veivalg

Innlegg khawaga » 12.01.2009 15:31

Pringles skrev:Tenkte når jeg kjøpte det, først å ha det som en slags supportside, hvor folk kan spørre og grave om alt.
Du vil uvegerlig få en mengde pebcak, og hendene fulle med å besvare spørsmål av typen "åffer kommer jeikke innpå nett?" selv om de faktisk allerede *er* der, nødvendigvis. Brrr ...

Ved selv å holde kjeft, og overlate svar til brukerne, lager du et forum i likhet med mange andre - nasjonale som internasjonale. Velbekomme. NWF har tendenser, men er såpass spesialisert at det ikke inviterer *helt* uvitende personer. Veldig mange regger NWF, og skygger banen etter et par innlegg. I andre fora, forpester enkelte hele miljøet med stadig tilbakevendende, irrelevante innspill. Det blir uoversiktlig og dermed uinteressant.

Jeg ville laget en side med informative artikler ... av deg selv, og andre pålitelige skribenter. Det later til at du er langt over middels i dine fag. Brukt et CMS, og vært redaktør med hard hand ... særlig i forhold til å tillate artikkelkommentarer. Jeg har sett så mye nonsense i så måte, at jeg har sluttet å lese blogger for lenge siden.

Med en ryggrad av seriøsitet, kunne du invitere annonsører. Bannlyse flashannonser, popups og videoer - til annet bruk enn det som redaksjonellt er nødvendig :twisted: sorry, jeg tok av litt. Slikt fjerner jeg selv. Men med et nettsted fundamentert på *fakta* og ikke bare linking/dyplinking, ville du sannsynligvis få en hard kjerne av lesere. Blant andre meg, selv om jeg ikke akkurat er den store fisken i bassenget.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg Pringles » 12.01.2009 22:04

Ikke dumme tanker du kommer med her, og jeg har vært innom de selv også.
Vet bare ikke helt hvor jeg lander enda :)

Skal ta dine innspill med i tankevirksomheten, så får vi se hva resultatet blir.
Faren med å lage et generelt forum, er jo litt som du sier, og havne midt i jungelen, hvor alle går forbi deg.
Pringles
Medlem

Innlegg khawaga » 12.01.2009 22:32

Pringles skrev:Faren med å lage et generelt forum, er jo litt som du sier, og havne midt i jungelen, hvor alle går forbi deg.
... eller havne midt i sumpen, hvor alle drukner. Nuh! nokk om dte fr dne gng!!!
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Gå til Inspirasjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester