Ønsker navneforslag til ny bedrift.

Er du på jakt etter inspirasjon til en nettside e.l. kan du enten titte igjennom inspirasjonskategorien eller poste en forespørsel i ønskes-kategorien.

Ønsker navneforslag til ny bedrift.

Innlegg loathsome » 17.09.2008 22:30

Hei,

Meg og en kollega holder nå på å starte opp en bedrift som driver med utvikling av programvare. Navnet skal være enkelt, lett og huske og samtidig litt fengende. En stor fordel om et .no-domene er ledig i samme slengen. Våre navn er Christian og Tormund, dersom dette har av betydning. Hittill har vi sett på følgende:

- Mentor Utvikling (sammensetning av mitt etternavn og Tormund samtidig som det har en slags betydning)
- Mento (Utvikling)

Men ingen av navnene er "quite there yet", så inspirasjon tas i mot med stor takk! Om vi velger å bruke akkurat ditt forslag, får du deg nok en overraskelse i posten :wink:

Et raskt, elendig forslag bare for å teste selve navnet i bruk: (selvsagt med den klassiske beta-stjernen)

Bilde

- Christian
Correlation does not imply causation
Brukerens avatar
loathsome
Seniormedlem

Re: Ønsker navneforslag til ny bedrift.

Innlegg GameFreak » 18.09.2008 6:08

NettWeb Utvikling :D
GameFreak
Medlem

Innlegg msfoster » 18.09.2008 16:51

Slenger ut noen raske tanker..

Pure Quality - PQ
Innovasjon Webutvikling - innoweb.no kan kanskje kjøpes av eier, da det ikke er i bruk.
Effektiv Webutvikling
Nummer1 Webutvikling - n1web.no er ledig
"Uten Tvil" Webutvikling - utentvil.no er ledig
Kvalitet Webutvikling - kvalitetweb.no er ledig

Mulig jeg tenker litt kjedelig, men et bidrag var det hvertfall :)
Hvis du ikke tror at det finnes noen som bryr seg om deg, så prøv å la være å betale neste avdrag på bilen.
msfoster
Medlem

Innlegg coldMiner » 18.09.2008 16:58

Kodeknuser
CodeKick
fetkode
nicecoders
Det er ikke sant, det er noe du har lært.
Brukerens avatar
coldMiner
Seniormedlem

Innlegg DavidS » 18.09.2008 17:41

nettprog?
DavidS
Seniormedlem

Innlegg DuzzY » 19.09.2008 0:46

Hei Christian,

Gøy å høre at dere starter opp bedrift, håper dere finner et knakende godt navn. Hva slags type programvare er det snakk om? Og har dere flere arbeidsområder som dere kommer til å jobbe med, f.eks design, kommunikasjon?

Mentor synes jeg er et godt navn, men ser for meg at det finnes x-antall andre bedrifter som har dette navnet allerede, enten alene eller sammen med et annet ord. Så prøv å finne noe unikt, som ikke blander dere med resten av "røkla".

Jeg liker firmanavn som man kan smake på, apple/eple, smågodt, banan, jordbær.. Eller blod, tåre, svette.. eller ta en titt innom f.eks wikipedia (f.eks anatomisidene).. Epitel, Enzym, Embryo.... Eller noe helt annet.. Flora

Vel vel, bare litt for å få tankene i sving.. tenk utenfor boksen;)
Velkommen til internett, en plass hvor alle er verdensmestere!
Bruk av quoting av poster i samme tråd
Brukerens avatar
DuzzY
Seniormedlem

Innlegg nkm » 19.09.2008 6:01

Hvorfor ikke bare kalle dere "Christian og Tormund". Jeg ser for meg at folk sier seg imellom: "Vi ringer til Christian og Tormund, de kan hjelpe oss". Kanskje ikke et slikt kort schwung-navn, men det høres fint ut, er veldig unikt og ingen vil være i tvil om hvem det dreier seg om. "christian-og-tormund.no" er selvsagt ledig. Dertil er også CogT.no ledig.
www.nkmoller.com
Jeg skriver aldri mot bedre vitende, men på en del områder kan andre vite mer enn meg. Utfordringen er å bruke egen og andres kunnskaper best mulig for å løse aktuelle oppgaver.
Brukerens avatar
nkm
Medlem

Gå til Inspirasjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester