Publiseringsløsning

Er du på jakt etter inspirasjon til en nettside e.l. kan du enten titte igjennom inspirasjonskategorien eller poste en forespørsel i ønskes-kategorien.

Publiseringsløsning

Innlegg sindredit » 30.04.2008 15:58

Sitilig side for publiseringsløsning: http://www.capitech.no/

Flotte farger, og kul startside:-)
Unik start | Jeg har kartlagt og klarlagt foutsetningene for å konsolidere alt i et funksjonelt arbeidssystem med henblikk på å maksimere synergitigang og optimere resursstyringen ved hjelp av min publiseringsløsning.
Brukerens avatar
sindredit
Medlem

Re: Publiseringsløsning

Innlegg Sono » 05.06.2008 14:09

Det ser ikke verst ut, men hvorfor kopiere designet som er på IDLmedia? Nå er sikkert den siden din, så jeg skjønner at det ikke er snakk om ripping. Allikevel føler jeg at du ødelegger noe av eksklusiviteten til IDLmedia ved å bruke et likt design andre steder. Tenk litt på det.
Brukerens avatar
Sono
Medlem

Innlegg sindredit » 05.06.2008 18:31

Er nok ikke min side det er snakk om, bare en jeg kom over på internett som jeg syntes var stilig design på:-) Men, ser at det er et klart rippoff :o
Unik start | Jeg har kartlagt og klarlagt foutsetningene for å konsolidere alt i et funksjonelt arbeidssystem med henblikk på å maksimere synergitigang og optimere resursstyringen ved hjelp av min publiseringsløsning.
Brukerens avatar
sindredit
Medlem

Innlegg sindredit » 05.06.2008 18:34

Etter nærmere ettersyn benytter Capitech AS publiseringsløsning fra IDL media, dermed er det nok ik ripp off :wink:
Brukerens avatar
sindredit
Medlem

Innlegg DavidS » 08.06.2008 11:02

Vil si den var veldig original. Ikke noe spesielt ved den som jeg likte. Dog, rippoff vil jeg si er et syndrom som preger mange designere som vil holde på det unike preget dem fikk i det designet sitt som ble "rippet" (slags monopol). Dette er litt tragisk, fordi et rippoff vil ikke jeg si er et rippoff uten det strider imot åndsverksloven (ved å kopiere bilder fra siden, etc). Å ta inspirasjon og den slags er fullt lovlig.

Undrer om ikke det er noen i fra It's Learnings panel som er med her ...
DavidS
Seniormedlem

Innlegg DuzzY » 13.06.2008 8:48

Litt gøy at denne siden har fått oppmerksomhet. Grunnen til at designene her er like, er rett og slett fordi Capitech AS (morselskap) er hovedeier i IDLmedia AS(datterselskap). IDLmedia har benyttet dette designet siden 2006 og på et tidspunkt ble det bestemt at konsernet skulle samkjøre design på nettsidene. På samme måte som vi samkjører utseendet på nettsidene, så samkjører vi også i flere andre ledd og dette er helt naturlig og hvor begge parter drar nytte av hverandre.

Edit:
Orginalitet er selvsagt viktig for oss, og når vi lanserte dette designet for noen år siden så var det både originalt og det ble det godt mottatt. Vi prøver selvsagt å kontinuerlig fornye oss på alle mulige områder og det samme vil skje med nettsidene i den nærmeste fremtiden:)
Velkommen til internett, en plass hvor alle er verdensmestere!
Bruk av quoting av poster i samme tråd
Brukerens avatar
DuzzY
Seniormedlem

Gå til Inspirasjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester