Rådføring av spill.

Er du på jakt etter inspirasjon til en nettside e.l. kan du enten titte igjennom inspirasjonskategorien eller poste en forespørsel i ønskes-kategorien.

Rådføring av spill.

Innlegg Carlito » 03.01.2008 20:29

Hei!

Planene er store, og atter store. Mens jeg fortsatt sitter her å grubler, dag ut og dag inn.
...La oss komme oss til saken!!

Dagens "mote" blant nettspill er mafia, generelt tekstbasert mafia spill.
Ettersom det å komme på noe nytt kan virke vanskelig til tider, tenkte jeg på det med å videreføre tekstbasert, til noe mer skikkelig.

Hvis man nå utelukker tekstbasert, der hvor man trykker på en knapp, og får opp en tekst om det var vellykket eller mislykket, tenkte jeg på noe mer flash.

Der man selv må jobbe for å eventuelt kunne klare å rane en bank. Der hvor man feks, går med pistolen og truer ansatte. Er dette noe som dere eksperter på dette området, kan frabe, hvis man ikke er dreven innen flash, ol?

Kom gjerne med innspill! :-)
Carlito
Medlem

Innlegg Martin » 03.01.2008 21:03

Hvis du ikke er erfaren i flash: ikke lag det

Hvis du er erfaren i flash: ikke lag det

Hvorfor finner du ikke på noe annet en voldlige spill? Du kan vel være mer kreativ en det! Skyte folk på gata er så jævla 2007 ass! Spill er ikke det samme som vold.

Men jeg skjønner hva du mener med Mafia spill. Men jeg tror mafiaen har fått et uønsket rykte på seg, det du leter etter er et spill som heter bankraner eller kriminell. Mafia (familie) er heller en organisert virksomhet med interesse for økonomisk vekt. Les litt om mafiaen før dere lager spill om dem!
- People who fight fire with fire usually end up with ashes -
www.norskdesignforum.no - norges kreative samlingspunkt
Brukerens avatar
Martin
Medlem

Innlegg Carlito » 03.01.2008 21:19

Joa, sant det. Mafia er vel igrunn ut.. Men, det å finne på noe nytt er vel i seg selv også vanskelig. ^^
Carlito
Medlem

Innlegg DavidS » 03.01.2008 22:30

HEio!

Blir litt vanskelig for oss da vi ikke vet hva du har fra før. Flash gjør bregrensinger for de som ikke har det installert. Siden mafia handler om at en familie skal ha størst makt, ser jeg for meg at du "velge side" (east/west, upper/lower) og da får du en fremside tilegnet den siden, med andre "grupper/familier" du kan joine (du har vel det fra før?). Så, når du skal rane noe raner du fra den motsatte siden (ellers strider det jo i mot all logikk). Til slutt har du en statistikk over hvilken side som er størst i makt, i forhold til økonomi og antall tilhengere.

Lykke til
DavidS
Seniormedlem

Innlegg thh022 » 04.01.2008 8:00

Hvorfor finner du ikke på noe annet en voldlige spill?

Vel, dette har vel lite med ønsket feedback fra trådstarter? Ingenting slår å ladde gunner'n og skyte alt som rører seg (i dataspill, vel og merke!).

Hvis du er erfaren i flash: ikke lag det

Ikke enig. Med Flash CS3 er mulighetene mye større nå, men ikke forvent å lage DOOM III.
thh022
Medlem

Gå til Inspirasjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester