Søke etter kritikk av LOGO 2

Grafiske spørsmål, tips&triks, .gif, .jpeg, .png, .psd osv...

Søke etter kritikk av LOGO 2

Innlegg ezlock » 09.12.2013 11:47

Ice Cream Design
Kombinert blyant og iskrem
Bilde
GRAFISK DESIGN SERVICE http://7gone.com
Brukerens avatar
ezlock
Medlem

Re: Søke etter kritikk av LOGO 2

Innlegg khawaga » 11.12.2013 18:21

All digital design bør starte med en vektortegning som utgangspunkt. Dette har jeg i en mannsalder kicket på, og stresset blant annet her: viewtopic.php?f=39&t=45351

Arbeidsflaten er for stor. Bakgrunnen er dominerende, og i en farge som de færreste forbinder med is. Om dette ikke har med is å gjøre, men formgiving utelukkende, anonymiserer du fokusobjektet ved å unngå kontrastfarger. Hele komposisjonen minner meg om min oppvekst på sekstitallet.

Teknisk sett er det greit nok. Photoshop? Gimp? Det skal litt til å få til slikt, det skal du ha, men det er *meget* som mangler. Slikt som dette, kombinasjoner av objekter i reklamesammenheng, tegnet jeg masse av i min ungdom. Jeg brukte også anagrammer og intelligente kombinasjoner av tekst/bilde.

Jeg har ikke så mye godt å si om dette. Kom med et par til, eventuelt direkte til meg, og la meg gumle på det. Jeg er rettferdig, men dette forsøket er underkjent.

-khw-
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg ezlock » 11.12.2013 20:55

Logo er vektor, laget med Coreldraw med teknikk som gjør det enkelt å eksportere i å illustratør, eller annen vektorformat. Logo sammensetning en av de mest populære - sentrum.

Takk for kritikk.
GRAFISK DESIGN SERVICE http://7gone.com
Brukerens avatar
ezlock
Medlem

Innlegg khawaga » 11.12.2013 21:36

Jøsseball ... er det andre enn meg i Norge som bruker CorelDRAW? Den er uovertruffen, punktum.

Jeg sitter normalt på *nix, men har rigget opp en boks utelukkende for å kunne bruke CorelDRAW. Programvare som Inkscape og Xara kommer ikke over hælsenene til Corel. Bransjestandarden Illustrator er meningsløst tapt i sære løsninger, og jeg har aldri likt Adobes metoder. Jeg fikk de fullstendig i vrangstrupen, da de kjøpte opp Macromedia, og saboterte Freehand ...

Microsoft saboterte CorelDRAW, da de på 2000-tallet feide visse økonomiske vanskeligheter under teppet ved å overta 30% av aksjene i selskapet, mot visse betingelser. http://www.microsoft.com/en-us/news/pre ... relpr.aspx . Corel hadde nemlig sluppet v6 for Linux, og Corel satt med rettighetene til tidenes beste digitale skrivemaskin: Word Perfect. Resultat: CorelDRAW er i dag bare utviklet (med alt for hyppig takt) for Windows, og Word Perfect er død. Akkurat som Adobe svelget Macromedia, kuppet Flash og spadde ned konkurrenten Freehand. Akkurat som Orachle snappet opp Sun, og sikret seg en alvorlig konkurrent på databaser ... samt alt annet de glade programmerere i Sun krafset sammen for den gemene hop. Les: Java. Et utmerket programmeringsspråk for utvikling kryssplattform ... men selve fanden på nett, hvor det forsåvidt ikke har noe å gjøre. Internet har nok med å svelge ECMA i tillegg til html5, og der hører ingen proprietære systemer hjemme.

Jeg dumpet over Corel4 tidlig nittitall. Jeg brukte da Freehand. Jeg har fulgt de oppover, trinn for trinn. Jeg har stoppet på v12; det er mer enn nok for meg. Jeg har x4 om nødvendig, og jobber mot et firma som sørger for siste versjon ved leasing: snubler jeg i noe bakoverinkopatibelt, sender jeg bare en mail.

Dette bifall gjelder bare valg av programvare, og i særdeleshet valg av vektor som utgangspunkt. Resultatet mener jeg fremdeles kunne vært meget bedre. Dette fra en utdannet grafisk formgiver med bakgrunn både i trykk, digital formfremstilling og webdesign.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Gå til Grafikk/Design

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester