Rimelige priser på webdesign?

Grafiske spørsmål, tips&triks, .gif, .jpeg, .png, .psd osv...

Rimelige priser på webdesign?

Innlegg aDyingApril » 22.07.2013 19:01

Hei!

Jeg ønsker og sette opp en nettside :D , så tenkte og skulle forhøre meg her inne om priser. Har sendt forespørsel hos noen webdesignere, men disse er veldig dyre. Jeg trenger noen som kan designe en moderne,enkel og stilren nettside som vekker interesse og nysgjerrighet. Hadde håpet det var noen smartinger her inne som har noe erfaring med webdesign, eller kanskje kan anbefale noen de har vært kunde hos fra før.

Er takknemlig for alle tips! :D
aDyingApril
Nytt medlem

Re: Rimelige priser på webdesign?

Innlegg ingeva » 22.07.2013 20:12

aDyingApril skrev:Hei!
Jeg ønsker og sette opp en nettside :D , så tenkte og skulle forhøre meg her inne om priser. Har sendt forespørsel hos noen webdesignere, men disse er veldig dyre. Jeg trenger noen som kan designe en moderne,enkel og stilren nettside som vekker interesse og nysgjerrighet. Hadde håpet det var noen smartinger her inne som har noe erfaring med webdesign, eller kanskje kan anbefale noen de har vært kunde hos fra før.

Hva er intensjonen med denne nettsiden da?
Når du skriver webdesign tenker jeg mest på utseende, ikke funksjon. Så hva vil du ha, et kunstverk av ett eller annet slag, eller en side som skal brukes til noe - og i tilfelle til hva? Hvis du kan beskrive det ut over at den skal ha et pent/attraktivt/interessant utseende, da kan du kanskje også få noen fornuftige svar. Men husk at det er ferietid nå, og relativt liten aktivitet.
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Innlegg aDyingApril » 22.07.2013 20:39

Jeg har stor lidenskap for musikk, så jeg ønsker og lage en side som er tar for seg varierte sjangere av musikk. Jeg har ingen erfaring med koding, så jeg må ha både design sammensatt med koding. Min interesse her er og drive siden på egenhånd :) Jeg har tenkt litt, og jeg ønsker at selve siden skal blir satt opp slik at folk kan poste tekst,lyd, evt filmklipp, og at man da har mulighet til og kommentere på dette. Jeg ønsker mulighet for eget forum, og med tiden mulighet til og spille av sanger fra siden (radio lignende).

Er du webdesigner, eller kan anbefale noen som er dyktige på dette?

(ja, vet det er ferie, men denne siden trenger ikke og komme opp om 1 uke) Ønsker og bruke god tid på dette og finne ut hva som skal til for og få best mulig resultat! :)
aDyingApril
Nytt medlem

Innlegg Sami » 22.07.2013 20:47

Må kommentere at når det kommer til design, finnes det endel ferdige design der ute :wink:
Hvis det er funksjoner på siden du vil ha (logge inn, administrere innhold, evt kommentarfelter osv), så er dette mitt felt :D
Linux,
Du som er i /dev/sda1,
Led oss ikke inn i Microsoft-helvette, mens frels oss fra Windows,
For filsystemet er ditt, og sudo og root access i all evighet,
Enter.
Brukerens avatar
Sami
Moderator

Innlegg aDyingApril » 22.07.2013 21:01

Sami skrev:Må kommentere at når det kommer til design, finnes det endel ferdige design der ute :wink:
Hvis det er funksjoner på siden du vil ha (logge inn, administrere innhold, evt kommentarfelter osv), så er dette mitt felt :D

Jeg er absolutt interessert i (logge inn, administrere innhold, evt kommentarfelter osv) :D Har du noen sider du evt anbefaler for og ta en titt på gode templates? Jeg vet om noen, men har ikke helt funnet noen som jeg har falt for enda (derfor jeg evt ønsker og få den designet til mine ønsker). Jeg laget for leeenge siden en side på Dream weaver bare for morro skyld egentlig, hvor jeg lastet ned en template og redesignet den i photoshop (så det er min erfaring med hjemmesider :P) Koding der hva ganske enkel og forstå med tanke på hvor ting var linket til osv :)
aDyingApril
Nytt medlem

Innlegg ingeva » 22.07.2013 22:44

aDyingApril skrev:Er du webdesigner, eller kan anbefale noen som er dyktige på dette?

Jeg er ikke webdesigner, men programmerer. Jeg har også stor interesse for musikk, men akkurat dette er ikke noe jeg vil gi meg i kast med. Du finner sikkert noen som kan hjelpe deg, og jeg ønsker deg lykke til!
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Innlegg khawaga » 29.07.2013 13:45

Dette skal altså være et nettsted med fokus på alle typer musikk? Det gjør meg interessert. Hva som holdt meg fra å svare tidligere, var det komplekse ønsket om presentasjon, kommentarer, opplasting, avspilling og ikke minst "eget forum".

Dette høres ut som et samarbeidsprosjekt mellom flere interesserte med forskjellige spesialiteter, snarere enn noe 1 enkeltperson kan levere. Jeg tenker umiddelbart Drupal og HTML5. Jeg er ganske fortrolig med førstnevnte, og rimelig stø på sistnevnte. Hold meg underrettet om dette prosjektet gjennom khawaga[hos]khawaga.com.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg aDyingApril » 30.07.2013 9:11

khawaga skrev:Dette skal altså være et nettsted med fokus på alle typer musikk? Det gjør meg interessert. Hva som holdt meg fra å svare tidligere, var det komplekse ønsket om presentasjon, kommentarer, opplasting, avspilling og ikke minst "eget forum".

Dette høres ut som et samarbeidsprosjekt mellom flere interesserte med forskjellige spesialiteter, snarere enn noe 1 enkeltperson kan levere. Jeg tenker umiddelbart Drupal og HTML5. Jeg er ganske fortrolig med førstnevnte, og rimelig stø på sistnevnte. Hold meg underrettet om dette prosjektet gjennom khawaga[hos]khawaga.com.

Jeg ønsker noen som kan sette opp og designe en side hvor folk kan "share" linker fra youtube eller spotify. Deretter er ønsket at andre kan kommentere dette. Jeg tenker ikke på opplastning av videoer. Men ja, eget forum er noe jeg vil ha etterhvert. Stedet skal ha fokus på musikk av de fleste typer :)
aDyingApril
Nytt medlem

Innlegg jebbis » 30.07.2013 14:48

Send meg gjerne en epost på jbb@solidmedia.no så kan jeg se hva jeg kan bistå med, eventuelt anbefale noen som kan hjelpe deg videre.

Mvh
Bjørnar
Brukerens avatar
jebbis
Seniormedlem

Innlegg solo » 31.07.2013 1:40

Jeg har laget noe lignende selv. Har både programmert dette (HTML, CSS, JavaScript, PHP, MySQL) og designet det.
Du kan se her: http://frindex.net (eller bildene nedenfor).
Live eksempel på greia (uten å måtte logge inn): http://frindex.net/index.php?page=playl ... enre=&l=en

Bilde
Bilde
Bilde

Hvor mye har du fått gjort så langt?
Brukerens avatar
solo
Medlem

Innlegg aDyingApril » 31.07.2013 6:44

solo skrev:Jeg har laget noe lignende selv. Har både programmert dette (HTML, CSS, JavaScript, PHP, MySQL) og designet det.
Du kan se her: http://frindex.net (eller bildene nedenfor).
Live eksempel på greia (uten å måtte logge inn): http://frindex.net/index.php?page=playl ... enre=&l=en

Bilde
Bilde
Bilde

Hvor mye har du fått gjort så langt?

Jeg har bare ringt og spurt om prisforespørsel til en del norske bedrifter som driver med webdesign. Har fått noen tilbud, men er fortsatt på planleggingstadiet hittil. Det er noe alla dette jeg tenker på som du har laget her. Er dette en side du bruker til daglig? Jeg vet man kan som du har gjort "inngebygge" youtube videoer i nettsiden, men som bruker må man kopiere selve URL adressen, eller legger man embed koden inn når man poster?
aDyingApril
Nytt medlem

Innlegg solo » 31.07.2013 11:57

Hei,

Nei, man skriver bare inn artistnavn og sang, så finner PHP riktig embedd kode.
Brukerens avatar
solo
Medlem

Gå til Grafikk/Design

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester