Laget russelogo søker tilbakemeldinger

Grafiske spørsmål, tips&triks, .gif, .jpeg, .png, .psd osv...

Laget russelogo søker tilbakemeldinger

Innlegg JMS » 19.05.2013 22:32

Hei, jeg vet russetiden er over for i år. Men jeg lekte meg litt i photoshop istad å kom frem til dette. Jeg lurer rett og slett på hva dere syntes? :)
Bilde
JMS
Nytt medlem

Re: Laget russelogo søker tilbakemeldinger

Innlegg ingeva » 20.05.2013 6:04

JMS skrev:Hei, jeg vet russetiden er over for i år. Men jeg lekte meg litt i photoshop istad å kom frem til dette. Jeg lurer rett og slett på hva dere syntes? :)

Hva har dette med russ å gjøre?
Sist endret av ingeva den 20.05.2013 17:26, endret 1 gang
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Innlegg JMS » 20.05.2013 14:36

ingeva skrev:
JMS skrev:Hei, jeg vet russetiden er over for i år. Men jeg lekte meg litt i photoshop istad å kom frem til dette. Jeg lurer rett og slett på hva dere syntes? :)
Bilde

Jeg lurer faktisk på hva du gjør på dette forumet?
Vist du ikke kan holde deg til tråden å gi meg tilbakemeldinger, sånn at jeg kan forbedre meg så trenger du ikke å kommentere.
JMS
Nytt medlem

Innlegg ingeva » 20.05.2013 17:28

JMS skrev:
ingeva skrev:

Jeg lurer faktisk på hva du gjør på dette forumet?
Vist du ikke kan holde deg til tråden å gi meg tilbakemeldinger, sånn at jeg kan forbedre meg så trenger du ikke å kommentere.

Tja. Av dette får vi jo greit bekreftet at utakk er verdens lønn. Jeg oppfattet de sånn at du ville ha tilbakemeldinger. Men jeg skal si hva jeg mener: Dette var rett og slett helt rævva. Og jeg skjønte som sagt ikke hva dette har med russ å gjøre. Eller med logo. Så kan du kanskje begynne å spekulere på hva du egentlig har her å gjøre? :)
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Innlegg Matsemann » 20.05.2013 18:04

Herregud da, Ingeva..
Master i Datateknikk, NTNU
Brukerens avatar
Matsemann
Moderator

Innlegg ingeva » 20.05.2013 18:38

Matsemann skrev:Herregud da, Ingeva..

Feil adressat.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Innlegg jebbis » 20.05.2013 18:51

Du oppfører deg som en gammel grinebiter, ingeva. Du bør revurdere måten du behandler medlemmer her, og spesielt ferske medlemmer. Har du ikke noe konstruktivt, bør du heller klappe igjen.

Så, til saken;

Logoen er for meg ikke noe "logo" - det er for meg masse effekter smørt sammen, uten noe veldig helhetlig konsept. Det er for mange detaljer til at det kan fungere på for eksempel t-skjorter. Jeg ville ha forenklet VELDIG, dersom dette skulle ha fungert.
Brukerens avatar
jebbis
Seniormedlem

Innlegg ingeva » 21.05.2013 5:33

jebbis skrev:Du oppfører deg som en gammel grinebiter, ingeva. Du bør revurdere måten du behandler medlemmer her, og spesielt ferske medlemmer. Har du ikke noe konstruktivt, bør du heller klappe igjen.

Så hva slags svar mener du at en uforskammet fjortis fortjener? Jeg mener at fyren fortjente å bli satt på plass. Var jeg for uklar, eller skal man bare akseptere sånn oppførsel?

Forøvrig er jeg enig. Bildet er ingen logo, og har ingenting med russ å gjøre, så vidt jeg kan se.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Innlegg loathsome » 21.05.2013 7:28

ingeva skrev:
jebbis skrev:Du oppfører deg som en gammel grinebiter, ingeva. Du bør revurdere måten du behandler medlemmer her, og spesielt ferske medlemmer. Har du ikke noe konstruktivt, bør du heller klappe igjen.

Så hva slags svar mener du at en uforskammet fjortis fortjener? Jeg mener at fyren fortjente å bli satt på plass. Var jeg for uklar, eller skal man bare akseptere sånn oppførsel?

Forøvrig er jeg enig. Bildet er ingen logo, og har ingenting med russ å gjøre, så vidt jeg kan se.

Du er blendet av din egen bitterhet; bildet er en logo, og har veldig mye med russ å gjøre.

Seriøst ...dette er helt latterlig oppførsel, ingeva. Er ikke du en voksen mann? Jeg blir direkte flau. Din troverdighet her inne sank offisielt til et rekord-lavt nivå.
Correlation does not imply causation
Brukerens avatar
loathsome
Seniormedlem

Innlegg ingeva » 21.05.2013 11:08

loathsome skrev:Seriøst ...dette er helt latterlig oppførsel, ingeva. Er ikke du en voksen mann? Jeg blir direkte flau. Din troverdighet her inne sank offisielt til et rekord-lavt nivå.

Si meg, leste du hva fyren skrev?
Jeg stilte et rimelig spørsmål, og resonsen er: Hva har jeg her å gjøre? Jeg oppfattet det som såpass frekt at jeg ville gi pappagutten den smekken han fortjente. Og så skal han tas i forsvar av folk som burde vite bedre?

Og du må gjerne fortelle meg hva dette hadde med russ, eller forsåvidt logo å gjøre. Jeg har sett mange fikse og fine russekort i år, siden vi har små barn i familien, som samler på dem. Ingen av dem kommer i nærheten av "lavmål" som dette. Men annet er vel ikke å vente av en som holder på med mafiaspill.

Jeg gjentar: Feil adressat.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

!

Innlegg khawaga » 21.05.2013 16:47

Dette er ingen logo; det er et emblem.

Det *kan* brukes til tekstil, men da må det printes speilvendt med vannfast blekk på spesialcoatet folie, silketrykkes hvit kontur over og påføres lim. Jeg driver med dette til daglig.

Det er veldig vanskelig å vurdere slikt arbeid uten å vite hva meningen er; hva det skal symbolisere.

Teknisk sett vurderer jeg det som absolutt greit utført, bortsett fra at "randomizer" blir hakket for diffust.

Jeg er utdannet grafisk formgiver. Jeg ville aldri ha blandet farger i forløp med skarp sort kontur.

Vær klar over, at når man i utgangspunktet benytter Photoshop (eller et hvilket som helst bitmapbasert program), må print size være lik det ønskede ferdige resultat, og oppløsningen minst 2 ganger vanlig skjermoppløsning. Ellers blir reproteknikeren forbannet, og trykkeren likeglad :twisted:
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg adeneo » 22.05.2013 19:54

Må faktisk være enig med Ingeva her, hva i alle dager har en oransj fyr på anabole steroider og teksten "hang loose" med russ å gjøre ?
adeneo
Medlem

Innlegg zeriz » 23.05.2013 9:01

adeneo skrev:Må faktisk være enig med Ingeva her, hva i alle dager har en oransj fyr på anabole steroider og teksten "hang loose" med russ å gjøre ?

Det kan f.eks representere folkene som står bak logoen? At de f.eks er trente mennesker og samtidig er russ og vil fremspeiles på dette viset?! Dette er i grunn ingen logo, men kan faktisk fint brukes som det (selv om det er en del for mye detaljer for en logo og da vil være mer som et emblem, khawaga). Symbolsk sett representerer det vel ikke russ, men antageligvis selveste russen bak logoen.

Synes det aller første spørsmålet fra Ingeva var greit, men det eskalerte fort i feil retning og hadde en tone som ikke holder mål for Norsk Webforum om du spørr meg. Her inne mener jeg at man skal forholde seg seriøs i forhold til emnet og, om man ikke kan gi et realt svar, så gir man heller f*en!

Må ikke glemme at kua har vært kalv.
#coffee:after { content: "consumed" ;}
zrzonln @ twitter.com
Brukerens avatar
zeriz
Medlem

Gå til Grafikk/Design

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester