Trenger Hjelp - Formmail

Diskuter andre serversidespråk / -teknologier som J2EE, .htaccess, Progress 4GL, CGI/Perl m.m

Trenger Hjelp - Formmail

Innlegg Harry_H » 29.01.2011 18:32

Lurer på om noen kan hjelpe meg?

Har laget en side med en "be om tilbud" link. (http://www.visittrollveggen.com/bestilling.html)

På denne siden har jeg et lite form script hvor jeg enkelt å greit ønsker at innholdet skal sendes til kundens private epost adresse.
Kommer videre til min, takk.html men ingen epost kommer. (har lagt inn min egen adresse foreløpig)

Må kunden ha ny epost adresse, eks navn@domene.com? Kunden ønsker at alt kommer til adressen han bruker til daglig.
Noen som har forslag, å kan hjelpe meg?

Alle forslag mottas med TAKK.

Mvh Harry
Harry_H
Nytt medlem

Re: Trenger Hjelp - Formmail

Innlegg malmklang » 29.01.2011 18:46

Litt merkelig, men det kan jo godt være en variabel som er satt til 0 eller lignende, som gjør at ingenting blir sendt ut. Vi bruker å sette enkelte ting slik, så kan ting testes uten at man blir neddrysset med f.eks. testmails.
Sjekk etter $maintenance="0", $debug="0" eller lignende.... og bytt til 1 istedenfor 0, eller der i duren.
if ($human) {die("Sorry, you lot have destroyed too much already")}
Brukerens avatar
malmklang
Moderator

Innlegg Fuzzy76 » 30.01.2011 19:31

Dette skal ikke ha noe med hvilken epostadresse som er brukt å gjøre, ihvertfall. Det er nok et eller annet med installasjonen av formscriptet tipper jeg. Men siden vi ikke vet hvilket det er eller hvordan det ser ut blir det ganske umulig å hjelpe.
Brukerens avatar
Fuzzy76
Moderator

Innlegg ingeva » 31.01.2011 4:40

Harry_H skrev:Lurer på om noen kan hjelpe meg?
Har laget en side med en "be om tilbud" link. (http://www.visittrollveggen.com/bestilling.html)

Jeg ser at du benytter perl på serversiden, og det kjenner jeg ikke, men i php er det noe som heter safe mode, og hvis det er satt på får du ikke sendt noen mail hvis du spesifiserer en annen avsender enn "default" (Femte parameter i mail()). Da skjer ingenting. Ingen feilmelding, men mailen blir ikke sendt.
Kan det være noe lignende?
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Gå til Serversideprogrammering og -språk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester