Få tak i IP-adresse i CMD?

Diskuter andre serversidespråk / -teknologier som J2EE, .htaccess, Progress 4GL, CGI/Perl m.m

Få tak i IP-adresse i CMD?

Innlegg aleahl213 » 10.07.2010 15:49

Hei! : )
Jeg og en venn har det litt morsomt med og "hacke" værandre xD
Men, hvordan kan jeg få tak i hannes IP adresse uten at han vil ta imot en fil på MSN eller sende epost?
Jeg bruker netstat -n for og få opp en liste av tilkoblete IP-adresser men det er umulig og vite hvem som er hvem sin... Hvordan skal jeg vite at det er den riktige?

Finnes det også noen måte og kontrolere en annen sin PC?
Kan jeg bruke shutdown -i for og slå av en annen sin PC eller skal jeg bruke noe annet? : )

Sorry hvis dette er postet feil sted :oops:

-Aleex
SimGoodies - www.simgoodies.com - de siste nyhetene om The sims serien på norsk!
aleahl213
Medlem

Re: Få tak i IP-adresse i CMD?

Innlegg Qck » 10.07.2010 16:42

Du kan ha det mye mer moro ved å utsette han for noe annet, er meget begrenset hva man kan gjøre uten større kunnskaper i dag. Du kan selvklart bruke x-antall timer i et hackingforum for å lære deg hvordan du bruker såkalte "trojanere", men de fleste av disse oppdages av AV og er mer bryderi enn moro både for deg og den som mottar det.

Om han ikke sitter på samme nettverk som deg må du nok lure IPen fra MSN, E-post eller en nettside. Du kan heller ikke kjøre en shutdown på en annens IP, noe som sluttet å fungere for mange år siden. Mener denne typen "moro" stoppet når XP kom?

Ang. å kontrollere andres PCer er vel trojanere det eneste aktuelle for deg. Men jeg oppfordrer deg til å la kompisene dine være, og bruke fritiden på noe mer nyttig. Skal du absolutt kødde med kompisen din, finner du heller på noe utenfor datamaskinen!
Qck
Nytt medlem

Gå til Serversideprogrammering og -språk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest