Skal ikke vises hvis ikke logget inn

Her postes alt som har med overnevnte teknologier.

Skal ikke vises hvis ikke logget inn

Innlegg hyundai » 21.10.2010 20:27

Jeg har et forum hvor det er noen linker for svar, disse skal kun vises hvis brukeren er logget inn. Altså være usynlige hvis de ikke er logget inn. Koden ser ut som under, men hva setter jeg visible til for at den kun skal synes hvis brukeren er logget inn?

På forhnd takk!

Kode: Merk alt
<span visible='<%# CanReply() %>' id="Panel1" runat="server">
                                <asp:HyperLink ID="hyperlink1" NavigateUrl='<%# "addpost.aspx?to=" & GetTopicID & "&pa=" & Eval("id").ToString() %>'
                                    runat="server">Svar</asp:HyperLink>
                                |
                                <asp:HyperLink ID="hyperlink2" runat="server" NavigateUrl='<%# "addpost.aspx?qu=1&to=" & GetTopicID & "&pa=" & Eval("id").ToString() %>'>Svar med sitat</asp:HyperLink>
                            </span>

Grunnen til at jeg ønsker dette er fordi hvis man ikke er innlogget og trykker på svar linken så kommer denne feilmeldingen opp, hvis det er enklere å redirecte til en annen side så gjerne det.

Server Error in '/' Application.
Object reference not set to an instance of an object.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Source Error:

Line 33:                 UpdateButton.Text = "Lagre svar"
Line 34:                 UpdateCancelButton.CommandArgument = "thread.aspx?th=" & msg.threadid.ToString
Line 35:                 CheckBoxWatch.Checked = ClubSiteForums.Forums.GetThreadWatch(msg.threadid, New Guid(Membership.GetUser.ProviderUserKey.ToString()))
Line 36:             Else
Line 37:                 If Not isAdmin Then

Source File: D:\hshome\kbsdesign\kbsdesign.web.surftown.nu\Forum\AddPost.aspx    Line: 35

Stack Trace:

[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
   ASP.forum_addpost_aspx.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in D:\hshome\kbsdesign\kbsdesign.web.surftown.nu\Forum\AddPost.aspx:35
   System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +14
   System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +35
   System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
   System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627
hyundai
Medlem

Re: Skal ikke vises hvis ikke logget inn

Innlegg jobela » 22.10.2010 9:23

Hei,

Det enkleste er å gjøre følgende (C#):

<% if(CanReply()) { %>

Legg inn html for de som er logget inn.

<% } %>

I tillegg bør/skal/må du legge inn en kontroll på om brukeren er logget inn i addpost.aspx og redirecte el. de som ikke har tilgang.
Never argue with an idiot. They will bring you down to their level, then beat you with experience. | norskwebforum@gmail.com | jobela@twitter
Brukerens avatar
jobela
Administrator

Re: Skal ikke vises hvis ikke logget inn

Innlegg hyundai » 01.11.2010 19:22

Takktakk.

Men hvordan lager jeg en html for de som er logget inn, de tilhører ingen spesiell rolle. ?

Sikker dumt spørsmål men jeg er ganske fersk på dette..
hyundai
Medlem

Gå til ASP / ASP.NET, C#, VB.NET, Silverlight, Azure

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester