Pimping av side

Et generelt forum for deg som trenger hjelp til webutvikling.

Pimping av side

Innlegg M-Mag » 14.04.2015 11:50

Jeg driver Meihell Magazine http://www.meihell.no - og som dere ser er siden en visuell katastrofe. :lol:

Programmet jeg bruker heter Wordpress og temaet Purevision. Dette funker greit, så det vil jeg fortsette med, men jeg trenger en del tips til hvordan siden kan se "proffere" ut. Hva ville dere gjort for å få et mer rocka "magasinpreg" over den?
Brukerens avatar
M-Mag
Nytt medlem

Re: Pimping av side

Innlegg khawaga » 14.04.2015 19:10

M-Mag skrev:Jeg driver Meihell Magazine http://www.meihell.no - og som dere ser er siden en visuell katastrofe. :lol:

Det er den ikke. Men det er en wordpress-site som ikke skiller seg ut fra mengden, uansett theme. Siten er mer "mainstream" enn "rocka".

Demp blodet i logoen. Goth er blodløst. Logoen gir flashback til 70-tallets comics.

Gjør det stikk motsatte av hva jeg ellers anbefaler: legg bakgrunnen så mørk som faen, og tilpass skriftene deretter. Dette er enkelt mulig enten ved å bruke wordpress' eget kontrollpanel eller manipulere CSS-filene direkte.

Fjern menylinjen, som er alt for omfattende. Legg linker inn i kontekst på oppslagssiden. Eller våg et eksperiment jeg har forsøkt meg på: legg menyen som vertikal fane i egen kolonne til venstre. Unsorted list med ny vri for handheld devices.

Ellers velkommen til NWF! Norges best besøkte forum for webdesignere [not] og landets sikreste diskusjonsforum [fordi det bare sporadisk er oppe og går].

:mrgreen:

.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Innlegg M-Mag » 17.04.2015 10:53

Takk for gode tips. Skal se hva jeg får til. :)

Et par - kanskje litt dumme - spørsmål (jeg er som sagt litt grønn på dette) :oops: :

Hva gjør jeg for å få tilbake "fremhevet bilde/image thumb" i latest posts på høyre side? De forsvant bare en dag, og jeg vet ikke hvordan jeg får dem tilbake.

OG hvordan får jeg bestemt hvor mye av teksten i innleggene som skal vises før "les mer" på forsiden? Jeg trodde man trykket "Shift, Alt og T", og jeg får opp en linje inne på visuell redigering når jeg skriver inn dette, men den ønskede teksten vises ikke på forsiden.
Brukerens avatar
M-Mag
Nytt medlem

Innlegg khawaga » 19.04.2015 14:55

Svarene her ligger i de filene som styrer temaet. Du har PM.
"Humans are destined party animals. Technology will follow." (Linus Torvalds)
Khawagas oppslagstavle og album
Brukerens avatar
khawaga
Seniormedlem

Gå til Webutvikling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester