Ad-hoc debattsystem, hva kan jeg bruke?

Et generelt forum for deg som trenger hjelp til webutvikling.

Ad-hoc debattsystem, hva kan jeg bruke?

Innlegg nkm » 17.01.2014 10:47

Jeg kommer av og til i situasjoner der jeg ønsker å invitere et antall personer til en nettdebatt. I en slik nettdebatt skal det kun delta spesifikt inviterte personer og debatten skal ikke være synlig eller søkbar for andre enn disse, hverken temaet eller enkeltinnlegg skal kunne søkes "utenfra", f.eks. med Google.

En slik nettdebatt vil ha vesentlige fordeler fremfor en debatt på epost med "svar til alle".

Det finnes programvare for nettfora og for blogger, kanskje noen av disse kan utnyttes på en eller annen måte. Det ville vært en fordel så jeg slipper å programmere et eget system, men jeg oppfatter disse som alt for åpne.

Det hadde vært ønskelig med et system der jeg kan opprette en ny debatt helt uavhengig av de som allerede pågår eller er avsluttet. En ny debatt skal selvsagt ikke være synlig for de som deltar eller har deltatt i andre debatter i samme system, men dersom jeg ønsker å invitere med en som har vært med før, vil det jo ikke skade om jeg kan gjenbruke vedkommendes brukerprofil, altså åpne den nye debatten for denne brukeren, og at vedkommende ved pålogging ser og har tilgang til begge debattene.

Finnes det noe programvare eller system som kan brukes til dette? Eller har du noen ideer om andre måter å oppnå denne funksjonaliteten, eller deler av den?
www.nkmoller.com
Jeg skriver aldri mot bedre vitende, men på en del områder kan andre vite mer enn meg. Utfordringen er å bruke egen og andres kunnskaper best mulig for å løse aktuelle oppgaver.
Brukerens avatar
nkm
Medlem

Re: Ad-hoc debattsystem, hva kan jeg bruke?

Innlegg Fuzzy76 » 17.01.2014 12:24

I Google Groups kan du fint lage lukkede grupper som kun inviterte kan delta i.
Brukerens avatar
Fuzzy76
Moderator

Innlegg loathsome » 17.01.2014 13:12

Correlation does not imply causation
Brukerens avatar
loathsome
Seniormedlem

Innlegg ingeva » 17.01.2014 20:49

nkm skrev:Jeg kommer av og til i situasjoner der jeg ønsker å invitere et antall personer til en nettdebatt. I en slik nettdebatt skal det kun delta spesifikt inviterte personer og debatten skal ikke være synlig eller søkbar for andre enn disse, hverken temaet eller enkeltinnlegg skal kunne søkes "utenfra", f.eks. med Google.

Jeg skulle tro at phpBB er godt egnet til dette.
Du kan opprette forumer som ikke er synlig for andre enn de som er invitert. Enkelt og greit, og phpBB er en forum-software som mange kjenner seg igjen i.
Det er fullt mulig å stenge søkemotorene ute.
"If you're staying with Microsoft you're getting more and more overwhelmed to update and change your whole IT infrastructure." Peter Hofmann . . . . Se her.
Brukerens avatar
ingeva
Seniormedlem

Gå til Webutvikling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester